Avatar billede el_cat Nybegynder
22. juni 2004 - 14:51 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Lidt ris & ros til siden tak.

her er linket: http://www.emma-line.dk

Engelsk / tysk er endnu ikke lavet da vi stadig venter på oversættelsen.
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juni 2004 - 14:53 #1
Ser paent ud generelt bortset fra at der er tekst der er sort paa den blaa baggrund - det er fuldstaendigt ulaeseligt.
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:54 #2
Pæn og elegant side... Jeg kan godt lide farve sammensætningen, og mønsteret... Måske skulle du måske bare lave en lille smule effekt (som en grå tekst) når man køre over linkene!?
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juni 2004 - 14:55 #3
Jeg ville holde teksten i hvid istedet over det hele. En anden ting er at naar man kigger i galleriet popper en nye side op for hver billede - det er lidt irriterende - kunne de ikke vises i samme vindue istedet.
Men god klar grafik og god billedkvalitet!
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juni 2004 - 14:56 #4
Desuden er siden liiiige en smule for stor til 1024 * 768. Den er lige 50 pxl for høj...
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 14:57 #5
Synes at det ser godt ud, der er dog lige 2 ting jeg ville sige. Den højre scroolbar er aktiv. kunne man ikke lave den nederste kant lidt mindre for at slippe for den. Og dine flag til sprog skift er ikke aktive.
Avatar billede el_cat Nybegynder
22. juni 2004 - 14:59 #6
Overchord -> sort tekst?? hvor ser du det henne?

Ferdinand.k ->Ja, du har ret! Det vil nok give siden lidt mere hvis der kommer effekter på.

Overchord ->Galleriet er i modul v. 1.0, så det er helt sikkert noget der vil blive lavet om på. Men ellers tak for svaret :)
Avatar billede el_cat Nybegynder
22. juni 2004 - 15:01 #7
script -> flag er ikke aktiv, da vi stadig venter på oversættelse til engelsk/tysk.
Avatar billede script Nybegynder
22. juni 2004 - 15:04 #8
ok, men det er helt sikkert en side du kan være stolt over ren design mæssigt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juni 2004 - 15:11 #9
Jeg synes du skal skrive på forsiden - kort - hvad det skib skal gøre godt for.
Ikke engang på "om emma-line" kan man se det. Ud fra "priser" kan man gætte sig til
det. Men hvad kan man? Hvorfra?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. juni 2004 - 15:36 #10
Galleri delen:
Der står ikke noget sted at ved klik på billedet/thumbnail vises stor version - måske en lille popupbox som du ellers har undgået ved alt andet grafik.
Og dette "stort billed" fylder jo HELE skærmen; du kunne nøjes med et popup vindue som er lige billedets størrelse incl [LUK] knap ?
Brug evt. denne tool http://resources.bravenet.com/minitools/popup_generator/

Nydeligt og enkelt...
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juni 2004 - 15:43 #11
el-cat: Stort set al tekst vises som sort i min browser (IE 5.5 win 2000). F.eks inde i teksten om Emma-line er teksten hvid ned til linjeskift ved ordet dybdegang. Herefter er det naeste afsnit sort, hvorefter der kommer resten af teksten som hvid.

Men det kan selvf vaere min browser der sker noget underligt med :-)
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juni 2004 - 15:52 #12
Efter at have kigget paa sort/hvid tekst omraader i sourcen for "Fiskestederne" faar jeg hvid tekst hvor du har defineret en style for hver TD (<h5 style="display:inline;">), men sort tekst i resten.

Det samme lader til at vaere tilfaeldet inde i "om Emma Line" hvor du har brudt afsnittet netop hvor farven paa min tekst aendrer sig.
Det foerste afsnit ned til dybdegang er <td class="omEmmaText">, mens efterflg afsnit ikke har nogen class.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. juni 2004 - 15:56 #13
<overchord>: Jeps der er noget underligt efter "dybdegang". Ikke vist i min browser 6.0 (XP) men hvis jeg smider det hele ind i MS Frontpage kan problemet tydeligt ses !!!
Det bliver godt igen efter "snorvods kutter". Der er vist lidt "kodeforurening" i de celler...

Lad <el_cat> svare/kommentere det...
Avatar billede frendsen Nybegynder
23. juni 2004 - 09:04 #14
Flot layout, de rigtige farver.
Men det er svært at finde ud af Emma´s
afgangshavn.
Avatar billede el_cat Nybegynder
23. juni 2004 - 09:36 #15
Tak for jeres feedback, det lader jo til at vi stadig har lidt og arbejde med :)
Avatar billede dennisr Nybegynder
23. juni 2004 - 10:53 #16
En lille detalje jeg lagde mærke til med det samme, var andet link "om Emma-Line" (eneste link med lille startbogstav) ... hvordan vil det mon se ud med stort "Om Emma-Line".

Og som andre skriver, siden er lidt for høj til 1024x768.

Og sidste ting i den her omgang. Overskriften på Galleri-siderne har ikke samme størrelse, som overskrifterne på de andre sider.

Har ikke tjekket kildekoden, men designmæssigt er siden ellers ok. Thumbs up.

Keep up the good work.