Avatar billede c-p-h Nybegynder
22. juni 2004 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med opsætning af netværk

Jeg har to computere som begge er tilsluttet en hub (og huben en router). Begge maskiner bruger Windows XP Engelsk version.

Jeg har kørt netværksguiden på den ene computer og oprettet den der diskette. Smidt den ned i den anden computer en kørt den der. Dette var uden problemer. Computerne kan nu se hinanden men når jeg sætter et drev til at bliver share'et kan det ikke ses af den anden computer.

Hvad er problemet?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
22. juni 2004 - 13:56 #1
Hmm... Hvis maskinerne kører Zonealarm, skal du lige tilføje dit lokale netværk mellem begge maskiner, før den lukker dig ind på den anden... :)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
22. juni 2004 - 13:56 #2
Gør de ikke.
Avatar billede tiz Nybegynder
22. juni 2004 - 15:30 #3
sæt begge klienter til at hente automatisk IP. I det du har en router, går jeg ud fra at den sidder til nettet og kører DHCP server
Avatar billede c-p-h Nybegynder
22. juni 2004 - 16:04 #4
HGar løst problemet. XP's firewall skabte en konflikt.
Avatar billede kotelet Nybegynder
25. juni 2004 - 23:25 #5
Hvor kan man undersøge om firewalls er slået til i XP. Jeg har i øjeblikket samme problem. En computer med ME og en med XP kan ikke se hinanden. XP'eren kan kun se sig selv. ME'eren kan se alle mulige computere på det store netværk
Avatar billede tiz Nybegynder
25. juni 2004 - 23:29 #6
Netværkssteder -> egenskaber -> LAN-forbindelse -> egenskaber -> avanceret