Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm. hjælp!!

Hej eksperter!!

Min computer går nogen gange ned og så kommer der en blå skærm, hvor der står en masse om "Hvis dette er første gang så genstart computeren, hvis du har oplevet dette før kan du prøve at se om alt software osv. er korrekt installeret." Dette er mega træls!! Den gør det meget tit!

PLEASE HJÆLP!! :D
Avatar billede bernie Nybegynder
22. juni 2004 - 13:32 #1
kunne du ikke skrive hvad den skriver når det sker
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:35 #2
Har jeg gjort! Og også noget med at jeg kan prøve at slå caching og afskygning fra i BIOS, men det er begyndt efter at have fået ny skærm? :S
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2004 - 13:45 #3
De blå skærme kan betyde meget forskelligt, fx problemer med hardware og software. Da du siger du har skiftet skærm var det jo et sted vi kunne starte.

hent nyeste driver til dit grafikkort
start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren
Avatar billede padborg Nybegynder
22. juni 2004 - 13:46 #4
Du kunne evt. opdatere dine drivere
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:53 #5
Jamen så skal jeg bruge en CD til driveren. Og den har ikke, eller kan ikke finde den. sfc /scannow har jeg prøvet uden held!
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 13:57 #6
Eller kan man evt. hente en driver fra internettet?
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 14:10 #7
Jeg bliver nødt til at smutte et par timer, håber på noget respons!
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. juni 2004 - 14:12 #8
Du går ind på producenten af skærmens hjemmeside og søger efter en driver.
Det samme gælder for grafikkortet.
Hvilke komponeneter er der tale om, så kunne vi jo finde dem for dig...
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. juni 2004 - 14:13 #9
komponeneter=komponenter *LOL*
Avatar billede haverslev Novice
22. juni 2004 - 14:19 #10
Hent programmet AIDA32 på
www.aida32.hu

installer det og kør det. Det giver dig en masse oplysninger om bl.a. hardware i din pc, herunder også oplysning om bundkort, on-board grafik osv.
Hent on-board grafik driverne fra bundkortproducentens hjemmeside.
Når de er hentet og installeret skulle det virke for dig.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. juni 2004 - 14:22 #11
Aida er lukket...
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Dette dur i stedet for....
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2004 - 14:22 #12
http://www.lavalys.com/index.php?page=products_index
hent homeedition, efterfølgeren til aida
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. juni 2004 - 14:23 #13
lidt info :) AIDA32 hedder nu "Everest Home" og ka hentes her http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. juni 2004 - 14:23 #14
*S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. juni 2004 - 14:24 #15
Tror han forstår det nu ;O)
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 15:27 #16
Og når jeg har downloadet det, hvad skal jeg så gøre? Vil i have informationer og så kan i finde noget?
Avatar billede deadmez Nybegynder
22. juni 2004 - 15:29 #17
INSTALLER WIN2K... !!! så har du ikke sådanne problemer....

eller bare kør med linux.... *gg*
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 15:30 #18
Programmet er jo stort set det samme som Enhedshåndtering?
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 15:31 #19
Nej det vil jeg i hvert fald ikke. Slut!
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 15:41 #20
Men nu har jeg lavet en rapport af min comp. Er der nogen der kan se på den og tjekke den?
Avatar billede bo0 Nybegynder
22. juni 2004 - 17:20 #21
Hov, det behøves ikke. Det virker nu!
c-holst - læg svar hvis du vil have point. Jeg fjernede kortet og installerede igen. Og du var den første der svarede!
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2004 - 20:12 #22
Rart at høre, men du kan jo lade den køre nogle dage inden du accepterer. Så kan vi se om det var alt.

carsten