Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 10:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp vedr. åbning af porte

Hej.. jeg har ADSL ved Cybercity, og har en Zyxel 650 Router, jeg skal have "forwarded" åbnet nogle porte, men synes ikke helt det vil lade sig gøre, jeg er inde i den der web-config til routeren hvor man går ind i "nat" skriver porten og derefter ens ip-nummer, men der er jeg i tvivl om det er 10.0.0.1 eller 10.0.0.2 har prøvet begge dele, men portene er stadig ikke åbne.. HJÆLP!!!!
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2004 - 10:56 #1
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/

Den IP du skal skrive, er den IP som trafikken på de porte skal sendes videre til. Hvis du f.eks. har en PC med IP'en 10.0.0.2 som kører med en web server, og du gerne vil have at folk fra Internettet skal kunne se den hjemmeside, så skal du forwarde port 80 til 10.0.0.2
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 11:01 #2
Til Snowball.
okay jeg har osse fået af vide at det skulle være 10.0.0.2, men lige meget hjælper det.. har endda prøvet at skrive det i det første felt, hvorefter alle porte skulle være åbne.. det er primært porte til programmet emule jeg skal have åbnet 4660-4672, 4240-4244, 4710-4711, kender du et sted eller et program hvor jeg kan checke om portene er åbne..??
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2004 - 11:04 #3
Du har vel ikke en firewall kørende på din PC. F.eks. Zonealarm eller WinXP's indbyggede !? I så fald skal du jo også åbne portene der.

Mht. at tjekke om portene er åbne, så kan du evt. bruge en portscanner, men det virker nok bedst hvis du kan få en "udefra" til at gøre det.
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2004 - 11:06 #4
prøv lige at kontroller om det nu også er den ip du har!

start ->kør ->cmd ->ipconfig

Der kan du se om det er den rigtige ip-adresse du forvarder til.
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 11:08 #5
hej snowball

jeg har deaktiveret winXP's firewall og det eneste beskyttelse jeg har på er Norton Antivirus, men ikke Norton Firewall, så der skulle ikke være noget der.. det undrer mig bare jeg har ingen vira'er, og selv et program som messenger kan jeg ikke logge på..
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 11:09 #6
er der nogen der ved hvor man kan downloade en freeware portscanner?
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2004 - 11:11 #7
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2004 - 11:12 #8
og du kan lige gøre således så kan du selv skanne din ip fra ydersiden http://www.geertsen.dk/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 11:25 #9
til kenp
var inde på den side du skrev, men kunne ikke finde det sted du beskrev
Avatar billede kenp Novice
22. juni 2004 - 11:55 #10
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:00 #11
tusind tak kenp
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:01 #12
hmmm....
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2004 - 12:19 #13
Øh, du har fået masser af hjælp, og du siger endda tak, men alligevel tager du selv alle pointene !?
Avatar billede nokia72 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:26 #14
ja jeg klokkede i det , bruger det ikke så tit... hvordan kan jeg give dig dem?
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2004 - 12:35 #15
Du opretter et nyt spørgsmål på 60 point med titlen "Point til snowball og kenp" i denne kategori. I spørgsmålet skriver du så at du giver point på baggrund af dette spørgsmål - skriv også lige linket til dette spørgsmål.
Avatar billede snowball Novice
09. juli 2004 - 12:28 #16
Kenp: Der er point i http://www.eksperten.dk/spm/518246