Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad nu?

Hej...

Jeg har nu gennemgået 15 lektioner, som lærte mig html-sproget. Men hvad er det næste jeg skal fortsætte med for at lave en god hjemmeside. Og hvad skal man helst kunne for at lave en hjemmeside, så som eksperten.dk
Avatar billede Slawomir Seniormester
22. juni 2004 - 00:12 #1
gå ind i vis --> kilde
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:14 #2
Hvad hjælper det mig. Jeg ved godt man kan se hvordan siden er oprettet på den måde, men jeg vil jo gerne vide hvad jeg skal fortsætte med? CCS, PHP, ASP eller.....? Og mit andet spørgsmål var hvilke sprog jeg skal kunne for at lave en god hjemmeside
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 00:32 #3
Det vil være en rigtig god ide at fortsætte med at få en god ide om css, prøv at lave f.eks. nogle af de finurligheder, som www.html.dk viser ...

Det næste jeg vil anbefale dig er at få en ide om det sidste element i dhtml, nemlig javascript !-)

Når du så føler, at du har fat i at lave noget egentligt dhtml (rollover-knapper f.eks.) kan du begynde med at lave een hel side, hvor du kan eksperimentere med de forskellige muligheder ...

Næste skridt er faktisk afhængigt af dine muligheder !-)

For det er smart at bruge databaser til at understøtte sine sider, og derfor kommer det bl.a. an på, hvad din udbyder tilbyder ...

Hvis det kun er til dig selv i første omgang er php og mySQL på en Apache-server gratis, og php har iøvrigt syntaksmæssigt en hel del til fælles med javascript, men der skal man så også være opmærksom på evt. mulighed for forvirring ...

Men hvis din udbyder kun tilbyder asp, skal du selvfølgelig bruge det -- og der kan du iøvrigt direkte bruge javascript til kodningen serverside også !o]

-- men der er en hel del at gå igang med, så start du i den ene ende, og forsøm ikke en chance til at prøve det, du ser, af i dine egne kombinationer ...
Avatar billede knudx Nybegynder
22. juni 2004 - 00:34 #4
tjoo, nu ved jeg ikke hvad det er for 15 lektioner du har læst, men et godt tip fra mig ville være at finde ud af noget om css til at manipulere med grafikken - i stedet for absolut at skulle lave 117 tabeller indeni hinanden, og fylde dem med usynlige GIF billeder som man gjorde i 'gamle' dage.

www.alistapart.com har mange gode artikler om css, men det er nok ikke begynderniveau.
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:37 #5
Tak roenving. Det var et svar der sagde meget. Jeg tog lektioner på html.dk og tænkte på at fortsætte med ccs, men ville lige være sikker på at det var det rigtige valg. Du har fået dine point, som er velfortjente

Tak
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:43 #6
ok
Avatar billede Slawomir Seniormester
22. juni 2004 - 00:44 #7
ccs = css
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:45 #8
Ja, det var det jeg mente. Men det gik lidt hurtigt
Avatar billede Slawomir Seniormester
22. juni 2004 - 00:46 #9
det var det jeg tænkte, nå I må hygge jer :-)
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:46 #10
Roeving.... du har ikke fået dine points endnu. Jeg ved ikke om det er mig eller hvad der er galt, men kan jeg ikke kun give point ud hvis du sender et svar i stedet for en kommentar
Avatar billede Slawomir Seniormester
22. juni 2004 - 00:48 #11
det nok fordi at han ikke har lagt et svar endnu, jeg kalder lige på ham
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 00:56 #12
Velbekomme '-)
Avatar billede jenzahr Nybegynder
22. juni 2004 - 11:20 #13
Nu har har du fået dem
Avatar billede roenving Novice
22. juni 2004 - 12:30 #14
-- og tak for point ;~}