Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 11:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Problem med genstart af skærm/grafikkort

Scenario:
HW: Asus P5A bundkort, Intel i740/4MB grafikkort.
SW: Windows 98 SE, Intel grafikdriver v.4, Nyeste Ali miniport AGP driver, Nyeste ALi powermanagement driver. Bios reflashed til 1007.A (nyeste).
Anden sw: Driver til HP OfficeJet multifunktions printer. SB 64 lydkort.

Problem: Når maskinen slukker for skærmen via Avanceret strømstyring kan den ikke \"vågne op\" igen. Maskinen er tydeligvis kørende, da man kan manipulere vha tastaturet (i blinde).
Jeg har prøvet at opdatere alt muligt forskelligt sw, men det hjælper ikke. Ligeledes er der en instilling der angiver om AGP kortet skal \"resettes\" når man går ud af power-saving.

Hvis der er nogen der kan afhjælpe dette så er der points...

cstern
http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=cstern
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 11:41 #1
Har faktisk haft det samme problem med mit Matrox G-400. Jeg opdaterede BIOS og så var det problem løst! Find din bundkortsfabrikant, og opdater din BIOS....er ret sikker på det hjælper! :)

/JB
Avatar billede makse Nybegynder
20. februar 2001 - 11:41 #2
Du kunne evt. prøve at slå Power management fra i BIOS.
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 11:44 #3
johnnybrian: Se mit oplæg: SW: \"Bios reflashed til 1007.A (nyeste)\" Så det er altså prøvet.

makse: er prøvet - virker ikke.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 11:46 #4
Sorry cstern havde ikke lige læst det nøje igennem!

Hehe men en anden løsning kunne være at prøve med en anden strømforsyning hvis du har mulighed for det! Det har jeg også oplevet har været et problem!

/JB
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. februar 2001 - 11:48 #5
har du prøvet at bruge funktionen \"gennemtving APM 1.0 tilstand\"? mener du finder funktionen i egenskaber for system under egenskaber for strømstyring eller APM (kan sq ikke huske hvad den hedder)

Mvh,
Kim Rosgaard
http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=kimrosgaard
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 11:50 #6
johnnybrian, som sagt kører maskinen, den tænder bare ikke for grafikkortet igen. Men OK, jeg kan prøve det.

kimrosgaard: Jeg tror ikke den indstilling findes, men kikker efter (det er sikkert et godt bud).
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 11:53 #7
Cstern>> ved godt hvad du mener, havde det samme prob med et voodoo kort..og efter jeg fik ny strøm sat i, opdateret BIOS og chipset (både på motherboard og grafikkort) kørte det!

/JB
Avatar billede spaceace Nybegynder
20. februar 2001 - 11:56 #8
Din BIOS Skal højst sandsynligt udskiftes da jeg har haft samme problem, du kunne mogså prøve at resette din BIOS
Håber du gfår det til at virke
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 11:58 #9
Spaceace>>  Hvorfor skulle han pille den ud, når han lige har flashet den?
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:09 #10
Bios er reflashed og reset. virker ikke på dette problem
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 12:10 #11
HAr du prøvet det med strømmen?
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:13 #12
Jeg kan ikke teste før senere da jeg ikke er ved maskinen lige nu. Jeg skal nok melde tilbage når jeg har prøvet.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. februar 2001 - 12:14 #13
Fjong! :D

/JB
Avatar billede makse Nybegynder
20. februar 2001 - 12:22 #14
Eller gå ind på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q195/5/64.asp

Der står hvad man kan prøve at gøre.
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:25 #15
Makse: Der står at det ikke gælder Win98 SE
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:25 #16
eller rettere at det er rettet i Win98SE. Ellers udmærket bud (det er i øvrigt heller ikke en Compaq).
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:40 #17
og det hjælper i øvrigt heller ikke med kb: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q187/7/27.asp
Avatar billede cstern Nybegynder
20. februar 2001 - 12:41 #18
Avatar billede cstern Nybegynder
21. februar 2001 - 00:02 #19
kimrosgaard: Gennemtving ... (findes hvor du sagde) virker ikke.

mit eget forslag med directX virkede heller ikke

har også prøvet at opdatere USB driveren (Uhcd.sys) som angivelig skulle give problemer med USB enheder ved AMDK6 > 350MHz. No go.

Har ikke prøvet at ændre PSU endnu. Er dog skeptisk for om dette vil virke - bliver først forsøgt i morgen. Der er en 200W PSU i maskinen, og ingen andre maskiner jeg har solgt med denne konfig (pånær i740 kortet) har problemet. Prøver i morgen.

Så lige nu er det det eneste forslag der ikke er testet.

FLERE FORSLAG MODTAGES DERFOR - også de indlysende som jeg måske har overset!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:23 #20
Hvilken skærmtiming har du sat den til.. GTF/DMT/Auto?
Avatar billede cstern Nybegynder
22. februar 2001 - 09:30 #21
Skærmtiming er 60 Hz da jeg bruger TFT i værkstedet. - var det det du mente xtom`?

Ny powersupply hjælper ikke, som forventet.

Måske kan dette kort bare ikke \"resume\"..
Avatar billede cstern Nybegynder
22. februar 2001 - 09:32 #22
Nåeh - nu ved jeg det. Man kan ikke tweake dette kort, i alt fald ikke med Intels drivere. Der er mao ikke mulighed for at ændre timing-mode.
Avatar billede cstern Nybegynder
23. februar 2001 - 09:44 #23
Hvis der er nogen der kan henvise til alternative i740 grafikkort drivere som kan løse problemet er der point til rette vedkommende!
Avatar billede cstern Nybegynder
23. februar 2001 - 09:50 #24
Se hvad jeg fandt: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q228/1/47.ASP

i740 understøtter ikke APM. Så, der er ingen løsning. Lukker og slukker :-(