Avatar billede erikskov Nybegynder
21. juni 2004 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redigering af dvd-film

Jeg har fået mig en dvd-recorder og har nu optaget nogle gamle VHS-bånd over på DVD-plader. MEN, jeg gider ikke have det hele med fra båndene og ville så klippe og redigere i de færdige DVD-filer på PC'en, men det kan jeg åbenbart ikke finde ud af.
Er der nogen, der har forslag til nogle gode programmer, jeg kan anvende til det. Pinnacle studio 8 kan jeg ikke få til at virke, da den ikke vil tage DVD-filer på PC'en. Det samme gælder Moviemaker.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juni 2004 - 17:02 #1
Du kan bruge et program som tmpgenc dvd author til at klippe dine optagelser i, men programmet koster altså lidt. Her er en trial, som vistnok virker i 30 dage.
Du kan bl.a. lave menuer, så dine færdige dvd'er ligner de professionelle.
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juni 2004 - 17:08 #2
Du kan også bruge dvd-shrink til at klippe i. Og det er gratis. Her er guides og program:
http://www.dvdshrink.info/guides.php
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juni 2004 - 17:10 #3
Her er lidt mere om selve klippefasen:
http://www.mrbass.org/dvdshrink/
Avatar billede norbert Nybegynder
17. juli 2004 - 17:03 #4
Har du fundet ud af noget her?
Avatar billede erikskov Nybegynder
21. juli 2004 - 12:10 #5
Ja, jeg ved godt, at det er sent jeg svarer, men ferie osv.
DVD-shrink fungerer faktisk rimeligt godt. Pegasys er særdeles godt, men prisen er også god:-(
Så hvis man kunne få et lignende program som pegasys, som gratisprogram, så ville alt jo være godt.
Jeg prøver mig frem med DVD-shrink. Det er jo trods alt kun til privat brug. Tak for hjælpen.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. juli 2004 - 12:25 #6
Takker for point :-)
Norbert :-)