Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 15:51 Der er 17 kommentarer

Manglende USB-rodhub 2.0 ved installation af USB 2.0 PCI-kort

Hejsa.

Jeg har netop investeret i et USB 2.0 PCI-kort fra Aten (Model: IC-250U), fordi jeg har købt en USB-nøgle/MP3-player, der ikke fungerede i mine gamle USB 1.1-porte.

Desværre fungerer det stadigvæk ikke. Windows XP (med SP#1) kan ikke finde installere USB-nøglen/USB-lagerenheden.

Efter endeløs søgen rundt på nettet, har jeg mange steder set, at man i "Enhedshåndtering" vil kunne se både "NEC PCI til USB-udvidet værtscontroller (B1)" og "USB-rodhub 2.0". Jeg får bare ikke sidstnævnte enhed frem?!? Og jeg tror selvfølgelig, at det er problemet..

Men er det mon det, og hvis ja, hva' gør jeg så?

På forhånd tak
Claus
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:07 #1
Er den markeret med ! i enhedshåndtering?
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 16:09 #2
Nej det er den ikke. XP har fundet den..
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:10 #3
Jamen så er den da osse installeret--virker din USB nøgle?
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:14 #4
standard enhanced pci to usb host controller skal der stå--keyword er "enhanced".

USB er brugervenligt, men ikke teknisk pålideligt: det er ikke usædvanligt, at man skal genstarte for at få USB enheden installeret korrekt og visse typer boards og bios kan ikke boote med usbenheder tilsluttet
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 16:17 #5
Her er et par sreenshots af mine problemer: http://dong96.dk/usb.htm

Håber det kan hjælpe lidt...
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:21 #6
enhanced=udvidet. Dit usbkort er korrekt installeret..det er playeren der ikke kører..Hvad er det for en--hvad siger manualen--skal den have en driver?
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:22 #7
(Iøvrigt burde den kunne køre usb 1.1  ..det er jo ikke vildt meget data der skal overføres--den slags plejer at være bagudkompatibelt
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 16:23 #8
http://www.packardbell.dk/products/node1650.asp

I manualen siger den at drivers ikke er nødvendige i XP.
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 16:27 #9
"USB Rev. 1.1" står der i tekniske oplysninger. Den kunne være defekt--problemet ligger ikke i usbkortet (som du kan undvære). Har du prøvet alle porte, genstartet osv?s
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 16:38 #10
Har osse studset over den "USB rev 1.1" dér.. Nøglen virker fint i tre andre PC'er jeg har benyttet. Nyere PC'er med 2.0 USB stik...

Har prøvet alle mine porte med samme resultat..

Fatter det simpelthen ikk'!!
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 18:03 #11
Prøv at fjerne det nye usbkort, start maskinen og fjern alt der har med usb at gøre i enhedshåndtering. Genstart og lad maskinen finde usbportene igen..prøv så en gang til med mp3-playeren
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juni 2004 - 18:17 #12
Ikke for at virke irriterende, men det har jeg prøvet to gange nu, efter råd fra andre IT-eksperter..

Jeg tror måske bare, at jeg skal acceptere at denne Packard Bell MP3-player ikke "snakker" med min PC, eller osse skal jeg kontakte deres support...?

Røv!
Avatar billede hub Nybegynder
21. juni 2004 - 18:23 #13
Din pc skal kunne arbejde sammen med din player-ka godt forstå at du er irriteret :-)
Mener stadig at det er et driverproblem, evt. et strømforsyningsproblem--det kan du tjekke i enhedshåndtering -pågældende enhed-egenskaber-strømforsyning..eller må du jo tale med Packard--de vil sikkert gerne sælge dig en ny pc :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 22:40 #14
Prøv lige at kigge efter om det er et via-baseret kort, altså om der står Via på den store chip på boardet. Jeg havde store problemer med at få mine Via baserede usb-kort til at køre usb2, men efter at have loadet usb2-drivere fra http://www.viaarena.com/?PageID=298
virkede de fint.
Du skal selvfølgelig kun følge mit råd hvis det er Via baseret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:45 #15
Fik du løst problemet ?
Avatar billede fla8000 Nybegynder
21. juli 2004 - 16:44 #16
Sorry jeg ikk lige har fået svaret, Tonny. Men jeg har været så frustreret over tingene, at jeg har opgivet.. Fik fat i en ekspert som konkluderede, at det var mit bundkort i min Medion-PC fra Aldi (2 år gammel) der manglede en opdatering. Den fandt vi så og flashede samtidigt min bios.. Det hjalp heller ikk, så nu har jeg kastet håndklædet i ringen, og glæder mig til jeg har sparet penge nok op til en ny PC... Fortsat go sommer!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 17:30 #17
Tak i lige måde.

Vi løste ikke problemet, så du kan selv lægge et svar og acceptere dette for at lukke spørgsmålet.