Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:02 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

køb af ny PC HELP

Har overvejet at købe en.

Midnight Grey mini-tower med 8x USB 2.0, 4 PCI slots og 1 AGP 8x slot

Integreret Intel 10/100 Pro Ethernet

Operativsystem:  Microsoft® Windows® XP Home

Processor:  Intel® Pentium® 4 Processor med HT teknologi 3.0 GHz 800MHz FSB 1MB cache

RAM:  512MB Dual Channel DDR400 [2x256MB]

Harddisk:120GB SATA Harddisk (7200RPM) m. 8MB DataBurst™ -

Grafikkort:  128MB ATI Radeon 9800 Pro 8xAGP, dual monitor, TV-Out via S-Video og DVI

Skærm:  Dell E773 17" (15.9 VIS) CRT-skærm, non-TCO

Optisk enhed:  48x/24x/48x CD-RW

Lydkort:  Integreret 5.1 Audio

Dell Picture Studio:  Dell Picture Studio Standard Edition

Netkort:  Integreret Intel 10/100 Pro Ethernet netkort

Tastatur:  Dell QuietKey tastatur, standard PS/2

Mus:  Dell PS/2 mus med scroll wheel

Software:  Microsoft® Works 7.0

TIL: 7742.-
Er dette dyrt eller billigt ? /noget der skal skiftes ?
også gerne noget konstruktiv kretik =)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
21. juni 2004 - 15:04 #1
vil sige at det lyder meget rimeligt,! Rimelig syg processer, du får 17" skærm og et nice grafikkort!

Go for et!
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. juni 2004 - 15:09 #2
Det lyder meget rimeligt! 512 mb ram er fint, men jeg vil lige kigge på hvad det koster at opgradere, evt til 1 gb. Det siger ret meget, og hvis prisen ikke er så gal, så kan det klart anbefales...
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:12 #3
HvIS Det er prescotten du tænker på at købe så lad være. Den er totalt spild af penge trods den store cache
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:14 #4
Harddisk:120GB SATA Harddisk (7200RPM) m. 8MB DataBurst™ - --> heller ikke SATA men en alm PATA :-) bare så du ved det *G*

Ellers ser den okay ud TIL prisen. Kunne du samle en selv og finde dele på edbpriser ville du kunne få en lidt bedre, da du ville slippe for ting du ikke skal bruge.
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:15 #5
Oki mange takker ser på edbpriser =)
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:16 #6
Men må man spørger hvorfor Prescotten er spild af penge ?
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:19 #7
fordi den bla bliver totalt varm. Varm=dårlig performance.

Her er en test af prescot 3.4 vs alm P4
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/22/5911057

Lidt facts:

Vi har ovenstående set nærmere på, hvorledes Pentium4 3,4 GHz Prescott klarede sig i diverse 3D-spil, og vi kan med basis i ovenstående resultater udregne gennemsnitlige forskelle:

1. Athlon 64 3400+ = 99% (spredning 91 - 100%)
2. Pentium4 3,4 GHz Northwood = 92% (spredning 79 - 100%)<------
3. Pentium4 3,4 GHz Prescott = 89% (spredning 77 - 100%)<----

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/02/2435954

omfattede test af prescot'en

Her knækker filmen helt for Prescott 3,2 GHz, som er meget langt efter P4 3,4 GHz Northwood; dvs. Prescott skal her formodentlig op på 3,9 GHz for at yde som Northwood 3,4 GHz. Endvidere har XBitLabs overclocket Prescott 3,2 til 3,4 GHz, men dette hjælper ikke meget. Så Prescott 3,4 GHz er næppe noget at se meget frem til. Lad os afslutte med en ægte flysimulator:
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:26 #8
Wow sygt så der er faktisk ret ring i forhold til northwood.
Det er ikke noget med programmerne skal tilpasses processoren eller noget i den stil ?
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:27 #9
Nope :-)
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:28 #10
Du husker lige at lukke dine gamle spørgsmål ikke :-)
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:30 #11
Yiir =) skal jeg nok. ( Ikke været online i en krig PGA computer problemer )
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:31 #12
Helt okay - cool du gider gøre det overhovedet :-)

Ha det godt min ven

//Ird
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
21. juni 2004 - 15:40 #13
Jeg ville absolute smide 1024 MB RAM i.... men det er nok bare mig!
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:41 #14
lidt tyndt svar at smide måske??????? hvad skal man lige bruge 1024 MB RAM til som alm bruger??
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
21. juni 2004 - 15:45 #15
Hvad skal du med en 3.0 GhZ? som alm bruger??? *GGGGG*
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:47 #16
Lad nu være med at være dum ikke!

Lidt fladt at se billige kommentare smidt som et svar for at få billige point. Men det har opretteren nok gennemskuet mon ikke
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
21. juni 2004 - 15:49 #17
Jeg bruger min Pc'er til programmering både VB, Asp, HTML, og andre kontor programmer, amt spiller lidt CounterStriker, DoD, Diablo 2, ViceCity, Warcraft og C&C Generals engang imellem, min er en:

Pentium III Coppermine
800 MhZ(Cloket til 1100 MhZ, Stabilt!)
512 MB RAM
80 WD HD, 8 MB Cache
120 WD HD, 2 MB Cache
GeForce 4 440MMX (64MB RAM)

Og ingen af spilledene lige ovenover hakker.....

Så hvad er en ALM bruger?
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 15:50 #18
Syntes barer det er for dyrt sev at samle =(
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:52 #19
En alm bruger er en der f.eks har råd til at opgradere systemet så det er lidt "fremtidsikret"

1024 MB RAM er da lidt overkill synes du ikke? Ja det er en P3.0 også i tilfælde af det er til officepakken

Men at du uden at kommentare opsætningen bare smider "jeg ville smide 1024MB RAM i" som en lort svar øjensynligt for at score nemme point gør jo ikke opretteren klogere vel :-)
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:54 #20
Opretter det er jo netop ikke dyrt selv at samle :-)

Et program som Dell Picture Studio:  Dell Picture Studio Standard Edition er det noget du selv ønsker??

Software:  Microsoft® Works 7.0 --> noget du skal bruge?

Mener bare at du betaler måske for ting du fint kan undvære :-)

Som jeg viste dig er CPU'en ikke værd at investere i pt
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
21. juni 2004 - 15:56 #21
Man kan købe en meget fin Pc'er til under 3000 kr på www.greendata.dk!

Men så igen, skal bare surfe, skrive dokumenter, evt spille en smule, så vil jeg sgu ikke kaste 8000 efter en spand!.... kunne da bedre bruge et nyt fjernsyn, video, dvdafspiller, mobil telefon eller andet som man bruger meget i hverdagen...

Og så skal du lige være opmærksom på om det er MED eller UDEN moms, Dell har meget med ikke at vise den FULDE prise på deres produkter inde fra Nettet!
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:00 #22
jogge hold nu lidt inde!!

Men så igen, skal bare surfe, skrive dokumenter, evt spille en smule, så vil jeg sgu ikke kaste 8000 efter en spand!.... kunne da bedre bruge et nyt fjernsyn, video, dvdafspiller, mobil telefon eller andet som man bruger meget i hverdagen...

Hvad skal opretter bruge denne info til. Det er ikke et TVt han søger, men hjælp til om det han har set på kan bruges!

http://www.eksperten.dk/spm/512261 her gør du det samme. Det er fint du hjælper - men hold dig til det konkrete spørgsmål
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 16:01 #23
OKi takker  jogge ( det er med moms helt sikker =)
Det jeg nu er ude efter er en SPILLE pc. ( Er dog Intel fan !! )
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:04 #24
http://www.eksperten.dk/spm/511925

måske kan det jeg hjælper en anden med her være noget for dig
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:07 #25
klindblad du kan kontakte mig på ICQ - 341639301 så skal jeg nok hjælpe dig. DEtte skal ikke få indflydelse på point fordeling her på nogenmåde
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 16:12 #26
Takker til alle, ser lidt på det hele er vildt i tvivl hvad jeg skal vælge mm. harnemlig MAX 8000 til en pc og det skal værer med skærm ! og vil ikke tage noget fra den gamle ( HELST ikke )
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:12 #27
Kom på min ICQ så hjælper jeg dig med at finde en til prisen.
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 16:17 #28
Kan ikke tilføje dig har selv ICQ. 244152144
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:19 #29
Det nummer kan ikke findes

Ellers msn - Areox@dam.mail.dk
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 16:20 #30
Tilføjet dig via MSN =)
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 16:22 #31
Sker intet her :-)
prøv blackship@ofir.dk
Avatar billede klindblad Nybegynder
21. juni 2004 - 17:00 #32
Alle pont til ird for extremt god hjælp
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 17:05 #33
Jammen jeg takker da.

Vil nogen have point??