Avatar billede sykonia Nybegynder
21. juni 2004 - 13:16 Der er 14 kommentarer

Kopiere XP til ny Harddisk uden ændringer eller ny installation

Hej eksperter..
Jeg har et lille problem, jeg har en 120 gb harddisk hvor der ligger xp på, men det vil jeg gerne ha flyttet over på en 80 gb, der må slet ikke ske ændringer..

Er det muligt? Og hvordan?

På Forhånd tak..
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. juni 2004 - 13:18 #1
lav et image af drevet...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 13:22 #2
Der findes et "utal" af GHOST/IMAGE programmer ude i verden der kan bruges.
Startes typisk via en opstartsdiskette og derefter følg instruktionen.

Jeg prøver at finde et link... Eller prøv selv...
Avatar billede hcma Novice
21. juni 2004 - 13:22 #3
har kun xp liggende på hd'en ??
Avatar billede sykonia Nybegynder
21. juni 2004 - 13:23 #4
Kræver det at man installere et program eller?
Avatar billede sykonia Nybegynder
21. juni 2004 - 13:23 #5
Ja på den der 120..
Avatar billede hcma Novice
21. juni 2004 - 13:24 #6
"riversen" har en gennemgang af Norton Ghost på denne side:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 13:26 #7
Med det "rigtige" program skal der IKKE instaleres noget på HD'en.
Alt foregår fra en DOS bootdiskette - info følger...

Så er det ligegyldig hvad der ligger på HD'en iøvrigt da GHOST/IMAGE programmet tar' bit for bit og copy over...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 13:26 #8
http://www.riversen.dk/flash/ghost/ghost.html
(Shit - catbody kom først...)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 13:30 #9
Avatar billede hcma Novice
21. juni 2004 - 14:30 #11
majsmarken >>  er det ikke kun try-outs / demos du henviser til ??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. juni 2004 - 14:41 #12
... jo - det er det vistnok...

Jeg har selv en GAMMEL GAMMEL Norton GHOST version på diskette; virker stadig også til NTFS HD'er.

Prøv selv at søge efter et eller andet IMAGE/CLON/GHOST program via www.Google.com , www.download.com, ww.tucows.dk , osv osv.

Skal kunne køre direkte fra en diskette uden install. stuff på HD.

Ikke mere tid lige nu...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 15:18 #13
Hvis du vil finde et gratis program, så søg på producentens hjemmeside. Maxtor har ihvertfald et program til gratis download, og det kræver blot at den ene harddisk er en Maxtor. Jeg går ud fra at andre harddisk fabrikanter har lignende løsninger.
Avatar billede madeindk Nybegynder
30. juni 2004 - 20:48 #14
Norton Ghost 5.1?

Virker det ikke hvis harddisken kører NTFS?