Avatar billede jpe Nybegynder
21. juni 2004 - 12:52 Der er 19 kommentarer

mail server kan ikke modtage

jeg får følgende besked :
This is a MIME-encapsulated message.

This is the Postfix program at host fupA.post.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<johan@xxx.dk>: unable to find primary relay for xxx.dk

Reporting-MTA: dns; fupA.post.tele.dk
Arrival-Date: Tue, 15 Jun 2004 14:34:51 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; johan@xxx.dk
Action: failed
Status: 4.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; unable to find primary relay for xxx.dk

Jeg har sat dns delen op på Gratisdns.dk med en mx record på mail.xxx.dk 10 og en til backup-mx.post.tele.dk 20, da jeg ligger på en tdc proaccess. Jeg har skiftet routeren ud med en anden så den har jeg kontrol over. Har nat'et på port 25,110 og 995.
Hvad mangler jeg ?? nå jo jeg mangler at sige at man ikke kan pinge adresse(men der er hul), gør det noget?
Avatar billede kenp Novice
21. juni 2004 - 13:23 #1
din firewall!!
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 18:06 #2
det kan jeg ikke lige forstå da der er åbnet for de porte der skal åbnes for? eller skal jeg have åbent for mere end de 3 ovennævnte?
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 18:32 #3
kan det være fordi jeg ikke har åbnet på port 135? jeg kan se der en der prøver at komme ind på den port. Jeg har dog ringet til tdc som siger at det kun er 25 og 110 der skal være åben...
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 18:36 #4
desuden siger tdc at man ikke behøber at kunne pinge.
Kan jeg være kommet til at sætte et eller andet således at portene er åbne men slået fra ? kan det på en firewall
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2004 - 20:06 #5
har du konfigurerte de porte til at være åbne i din firewall og router! hvis ja så kan du jo mide din adresse her så kan egj jo teste om man kan komme igennem eller om det er dns fejl.
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 22:20 #6
Hmmm tjoo kenp, jeg siger tak for tilbudet meen der er vist noget med en hacker der følger med på disse sider, såå jeg er ikke super vild med at skrive min ip. Er det muligt du kan henvise mig til noget software så jeg selv kan teste udefra?
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2004 - 22:26 #7
du kan evt sende mig oplysningerne på mail! (se minisite)

om du selv kan teste om der er åbent kommer jo an på om din router understøtter nat loopback.
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 22:28 #8
jeg sender en mail til dig via din hjemmeside, tak
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2004 - 22:41 #9
nu har jeg lige prøvet at lave en telnet til din mailserver, den svare fint tilbage på den port som den skal via din IP, men den tillader ikke en gængs kommando som "helo" så du har nok en fejl i din opsætning (helo er den kommando en mailserver vil skrive når den siger goddag)
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2004 - 22:43 #10
men lige en oplysning dine opdateringer hos gratisdsn er altså ikke til at finde! så jeg vil lige råde dig til at kontroller dine oplysninger hos gratisdns samt hos dk-hostmater !
Avatar billede kenp Novice
23. juni 2004 - 22:50 #11
hummm mystisk opsætning du har lavet!!

Jeg kan telnettet dig via din ip-adresse (som du har sendt på mail) der får jeg dog svar tilbage (bemærk du har forkert navn på din mailserver).

Jeg kan ikke telnette dig på dit domæne!!!

Du har et problem med dine mx-records!
din mailserver siger den hedder mail.xxxxxx.dk men dine mx records er sat op til xxxxxx.dk

så du skal lige oprette en a-record på mail.xxxxxx.dk som også går til din ip, samt rette din mx til det som det du rent faktisk kalder din mailserver.

Men jeg tror hvis du får rettet navnet på din mailserver (til det rigtige domæne samt de andre ting her så vil det køre)
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 23:35 #12
jeg tror det var mx record, jeg var blind, troede der stod mail foran, men nej så nu burde det virke indenfor et døgn. Jeg lader hører fra mig. Lige af nysgerrighed, hvad brugte du til at tjekke mig? software altså
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 23:36 #13
og hvis det bare var mx'en så svar lige ;-)
Avatar billede jpe Nybegynder
23. juni 2004 - 23:38 #14
aprppos helo så har jeg slået det fra i routeren er det nødvendigt?
Avatar billede kenp Novice
24. juni 2004 - 08:01 #15
ja det er nødvendigt at kunne bruge helo i din mailserver ellers vil den ikke forhandle med mailservere ;)

hvad jeg brugte for at tjekke dig! jeg brugte den mail du havde sendt til mig!

Først lavede jeg en telnet på din ip med port nr. der kunne jeg se en andresse som ejg så lavede et opslag på hos dk-hostmaster! den fantes ikke! så kiggede jeg på din mailadresse også lavede et opslag på den samme sted for at se om den fantes (det gjorde den!) så gjorde jeg simpelt hen dette
start ->kør ->cmd ->nslookup -q=mx xxxxxx.dk for at se hvilke oplysninger der var registeret i dns.
Avatar billede kenp Novice
24. juni 2004 - 08:01 #16
.
Avatar billede kenp Novice
24. juni 2004 - 21:40 #17
er du begyndt at modtage post!
Avatar billede kenp Novice
24. juni 2004 - 21:42 #18
hov jeg kan se at du har slettet din backup-mx sæt den på igen!
Avatar billede jpe Nybegynder
27. juni 2004 - 22:52 #19
hej igen
Jeg har sat backup-mx.post.tele.dk ind igen, så nu burde det virke
ps. undskyld svar tider havde lige et hd crash :(