Avatar billede spoock Nybegynder
20. juni 2004 - 22:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mapper kan ikke slettes

Hej

Jeg har 2 mapper på mit d-drev der ikke kan slettes...Når jeg prøver siger den at "Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk". Hvad kan der være galt?

Jeg kører en fuldt opdateret win xp pro
Avatar billede Six Nybegynder
20. juni 2004 - 22:39 #1
Prøv følgende:

Opret nyt .txt dokument.
Markér mapperne og tekstedokumentet - og slet.
Avatar billede the_email Nybegynder
20. juni 2004 - 22:40 #2
Start computeren i Fejlsikret tilstand og prøv så at slette dem.
/TheEmail
Avatar billede spoock Nybegynder
20. juni 2004 - 22:47 #3
Hjalp desværre ikke...
Avatar billede hcma Novice
21. juni 2004 - 10:37 #4
vil ikke skrive en hel masse, så her er et link:
http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2004 - 10:47 #5
tør vi spørge hvad der er i de mapper/har været
Avatar billede spoock Nybegynder
21. juni 2004 - 13:04 #6
2 spil, fifa 2001 og postal 2...
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. juni 2004 - 14:41 #7
du ka prøve denne ting for at se om der sq være fejl på din disk

fra kør eller en promt, skriv, chkdsk /f (bemærk mellemrum) svar J som ja til at den skal gøre det næste gang du genstarter maskinen,genstart maskinen.
Har du gjort det,er der disse programmer du ka prøve med

Dr.Delete http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=sware~mode=flat
Killbox http://home8.inet.tele.dk/fbj/ASW.htm
manual til Killbox http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBoxBrugsanvisning.htm
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2004 - 17:13 #8
ellers tror jeg dette kan hlælpe dig i gang, hvorefter du igen prøver de ting du er blevet anbefalet

start maskinen i fejlsikret.
kør en fuld scandisk
kør en defragmenterin

genstart normalt og se hvad der så sker
Avatar billede fromsej Praktikant
21. juni 2004 - 17:50 #9
Samme spørgsmål ligger på spywarefri også.
Avatar billede c-holst Novice
23. juni 2004 - 10:02 #10
lidt respons fra spørgeren
Avatar billede spoock Nybegynder
23. juni 2004 - 11:13 #11
Intet af det ovenstående har hjulpet...Killbox melder at mapperne er fjernet, men de ligger der endnu...
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. juni 2004 - 11:49 #12
prøv denne ting
--------------------------------------------------------------------------

1.åben command promt vindue , naviger frem til biblioteket hvor den pågældende mappe ligger
2.åben taskmanager/jobliste ,afslut explorer
3.slet den pågældende mappe fra command promt vinduet med kommandoen: rd mappenavn /s /q
4.er det en enkelt fil slet den med kommandoen: del filnavn /f/q
5.nu har du to vinduer åbne , taskmanager og command promt ,
6.i taskmanager vælg>file>new task skriv explorer og windows er kørende igen :))
Avatar billede spoock Nybegynder
23. juni 2004 - 14:49 #13
Hjalp heller ikke :( Tror en formattering ville kunne gøre det, men har desværre for mange data på det drev...
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. juni 2004 - 17:03 #14
:/ sikke da någet p*s... så ka jeg kun foreslå den metode jeg bruger når alt andet ikke virker,nemlig at hente Knoppix en version af linux der køre fra cd-rom,du ka hente den her http://www.knoppix.org/ det skal minimum være version 3.4 for at få skrive adgang til NTFS og det er en download på 700mb,der er en dansk version "Dappix" men ved ikke om den er kommet i version 3.4 du ka læse her http://tyge.sslug.dk/knoppix/ og sidst er der osse den mulighed at købe den for 20,-kr her
http://www.linuxpusher.dk/index.php?module=pncommerce&func=categoryview&CategoryID=13&nosearch=1
Jeg har en billed serie af knoppix her http://firewalker.1go.dk/Knoppix/
Avatar billede spoock Nybegynder
24. juni 2004 - 16:58 #15
Der kommer respons senere i aften, satte den igang med at downe inden arbejde, så når jeg kommer hjem, kan jeg prøve...
Avatar billede spoock Nybegynder
24. juni 2004 - 22:50 #16
Hjalp ikke :(
Avatar billede c-holst Novice
25. juni 2004 - 11:22 #17
hvordan er det nu lige man sletter indholdet af de der iecontent filer.
var med i en tråd for nylig med et par cookies, og det kunne først slettes da disse filer blev tømt. Ser lige om jeg kan finde tråden
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:15 #18
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten
Avatar billede spoock Nybegynder
12. september 2004 - 23:26 #19
Suk, hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. september 2004 - 23:34 #20
Læg et svar selv, marker dit navn i boksen der kommer frem, og accepter svaret.
Avatar billede spoock Nybegynder
13. september 2004 - 00:15 #21
ok...