Avatar billede cobweb Nybegynder
20. juni 2004 - 16:57 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af server-baserede regler til public folders ?

Nogen som ved hvordan jeg opretter en server-baseret regl i Exchange 2003, til at køre i nogle public folders ?.

Jeg ønsker at flytte mails med bestemt tekst i emne-feltet, fra en public folder til en anden.

MVH
Thomas
Avatar billede clausm Nybegynder
21. juli 2004 - 13:28 #1
Du laver regler for Public folders via din Outlook klient.

1: Vælg egenskaber for den mappe du ønsker at lave en regel for.
2: Vælg fanebladet "Administration"
3: Tryk på "Folder assistant"
4: Tryk på "Add Rule"

Herfra er proceduren som for regler i en alm postkasse. Dvs. at reglen skal overholde visse kriterier for at kunne lagres på serveren. Forward på baggrund af keywords i enmefelt skulle ikke være noget problem.
Avatar billede clausm Nybegynder
21. juli 2004 - 13:30 #2
glemte noget: For at kunne se fanebladet "administration" for en public folder, skal folderen være "mail enabled" - dette gøres via system manager.