Avatar billede lcl Nybegynder
20. juni 2004 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Formular tilretning C5

Jeg skal have "VorRef" ind på rapporten "lagerposteringer"
Nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede adnb Juniormester
20. juni 2004 - 13:26 #1
Gå ud fra du mener VorRef fra ordren ved fakturering og at du arbejder i en C5 nyere end 1.80.

I console versionen går du til Generelt / tilpasning / Udviklingsmenu.
I udviklingsmenuen går du til Rep / Ret og på den deraf følgende lister vælger du "LagPosteringer"
Så skal du indsætte en overskrift (skriv blot hvad du ønsker) i linien med de andre overskrifter der hvor du gerne vil have den nye kolonne til at være.

Til sidst skal du have indsat selve feltet (under oveskriften) i linier ud for "Body". Dette gøres ved at stille markøren der hvor du gerne vil have den nye kolonne, tryk F2, Vælg "Feltudtryk" og skriv

LagPost.Modul == 5 ? OrdKartArkiv[NumTraIdx, LagPost.Nummer, LagPost.Transaktion].VorRef : ''

Tryk F5 og vælg "Format". Feltets længde stilles automatisk til 30 (max.) skriv den længde du ønsker og tryk F3.

Afslut tilretningen med F3 (2 gange) og forlad console versionen.

Nu skulle det virke.
Avatar billede lcl Nybegynder
20. juni 2004 - 14:08 #2
Du er genial, tusind tak for hjælpen.
Hvad laver du egentligt til dagligt ?
Avatar billede adnb Juniormester
20. juni 2004 - 14:15 #3
Tak for de flotte ord.

Jeg er XAL/C5 konsulent/programmør, så jeg lever af det. For yderligere oplysnigner kan du se under www.xpi.dk (den skal også snart have en opfriskning)
Avatar billede lcl Nybegynder
20. juni 2004 - 14:21 #4
Siden ser da flot "blød" ud. Tak for hjælpen og god søndag.
Avatar billede adnb Juniormester
20. juni 2004 - 14:29 #5
Selv tak lcl. Vil du slippe point for svaret?