Avatar billede hook Nybegynder
20. februar 2001 - 00:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Twain scanner

Jeg har scanner og printer på samme LPT port.
Ved opstart af windows tjekkes porten eller noget i den stil. Dette resulterer i at min første udskriftsside blot indeholder garbage +++fff???. Er der noget at gøre ved dette

hilsen Krogh
Avatar billede rough Nybegynder
20. februar 2001 - 00:40 #1
Har du prøvet at starte printeren op før PC\'en ??.
Reinstallere printerdriveren ?
Sætte parallel porten til EPP i bios\'en ?
Avatar billede k_la Nybegynder
20. februar 2001 - 00:41 #2
Ja - køb en ekstra printerport og sæt den i - flyt printeren til den nye port (lpt2:) - så er du over printerproblemer, som garbage og halveudskrifter.
et PCI printerkort kan fås til ca 100 - 200 kr
søg evt på www.edb-priser.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
20. februar 2001 - 00:42 #3
Er du sikker på at printer/scanner på LPT1 er problemet, hr du f.eks koblet scanner fra for at se om din printer gør det samme?
Avatar billede artandcrafts Nybegynder
20. februar 2001 - 01:07 #4
hej! min erfaring er, at man skal starte scanneren først - osse inden man starter pcén - ellers vil den hverken være med eller lade være og får derfor osse indflydelse på printeren.
Avatar billede kapla Nybegynder
20. februar 2001 - 08:55 #5
Prøv at lade skanneren stå tændt hele tiden jeg havde også en Twain skanner og det virkede bare den stod tændt hele tiden
Avatar billede hook Nybegynder
20. februar 2001 - 11:10 #6
Pinter og scanner tænder i forb. med pc\'er. Det har jeg ikke lyst til at ændre. Jeg har dog prøvet kombinere jeres foreslag uden at det virkede. ja LPT1 er sat til EPP

Der er muligvis ikke andet at gøre end at sætte en parralelport mere i, eller resette printeren før første printjob
Avatar billede k_la Nybegynder
20. februar 2001 - 14:19 #7
Du gør dig selv en stor tjeneste ved at køre med en ekstra parallel port - det er det eneste jeg har fundet som virker hver gang  - jeg har efterhåndet set det problem en halv snes gange med kombineret scanner  og printer på samme port.
Tak for pointene