Avatar billede ylwen Nybegynder
20. juni 2004 - 09:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hente post på en ekstern pop3 server

Er det muligt at få exchange 2003 til at hente post på en ekstern pop3 server, og så putte det ned i en bestemt brugers postkasse? Hvordan sættes det op?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juni 2004 - 11:42 #1
du kan sagtens sætte en exchange 2003 op til at hente mail fra en anden server via pop3, men det fordeles til de forskellige mailbokse der eksistere på serverem. Du kan, mig bekendt ikke fo alt lagt i en mailboks.

jeg ser om jeg kan finde et link til dig
Avatar billede ylwen Nybegynder
20. juni 2004 - 12:09 #3
Det kan godt være det bare er mig der ikke har kigget ordentligt, men jeg syntes ikke der er noget om at hente mail på en ekstern pop3 server?
Kan du guide mig lidt videre?
Avatar billede mr.d Nybegynder
22. juni 2004 - 22:27 #4
Hvis du har flere externe pop3 konti og de skal hentes til flere interne mail konti så skulle du overveje GFI.
Bruger det selv og det virker kanon + det er et rigtig godt spam filter :-)
http://www.gfi.dk/mes
Avatar billede ylwen Nybegynder
26. juni 2004 - 10:35 #5
mr.d GFI er allerede installeret som spam filter på mail serveren... hvordan sætter jeg GFI til at hente på eksterne adresser? anede ikke den kunne.
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. juni 2004 - 11:46 #6
Du skal klikke på pop2 exchange -> doppelt klik på General -> klik add ->
intast oplysningerne.
Husk at vælge hvilken mail adresse den skal sendes til alternate address.
Avatar billede ylwen Nybegynder
26. juni 2004 - 12:50 #7
mr.d det virker, smid lige et svar så får du point
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. juni 2004 - 13:13 #8
Det glæder mig det virker :-)
Desuden kan GFI også lave autosvar og en masse andet.
Avatar billede ylwen Nybegynder
26. juni 2004 - 13:16 #9
Ja, det sidste var jeg godt klar over, anede bare ikke hvad det pop2 ting var :)
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. juni 2004 - 13:45 #10
Der er heller ikke lige noget logik i at pop2 er til at hente pop3.......
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
06. juli 2004 - 16:51 #11
Jeg er lige nødt til at spørge her, jeg sidder nemlig med samme problem. HVor dælen finder i Pop2 Exchange? Den er helt gone.
Avatar billede ylwen Nybegynder
06. juli 2004 - 17:19 #12
I MailEssentials Configuration. Her finder du pop2Exchange
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
17. marts 2005 - 22:55 #13
Microsoft har selv lavet en POP3 connector - den er standard med i SBS2003