Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 22:38 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

ADSL klar - men kun hos tdk!!

Jeg har lige opdaget at det nu er muligt at få ADSL gennem Teledanmark hos mig(4879xxxx).
Men hvorfor er det endnu ikke muligt gennem Cybercity??

Mit gæt er at de bare ikke har fået opdateret deres liste over centraler der er klar. Eller skal cybercity gøre yderligere før de kan bruge centralerne??

- Anders
Avatar billede sesam Nybegynder
19. februar 2001 - 22:41 #1
Jeg tror der gælder det samme for CycerCity som for TeleDK at centralen skal ligge indefor en radius på 3km...Desudeb vil jeg anbefale dig at købe det hos TeleDK har langt mere erfaring inde for det felt...
Avatar billede scz Nybegynder
19. februar 2001 - 22:45 #2
Det er smag og behag, men jeg vil vælge CyberCity, pga at du for noget bedre udstyr. så som en Cisco 677 Router....

Og cisco ved man jo hvad stå for...Det er ikke altid man gør ved teledk\'s produkter.

det skal lige siges at WOL ( worldonline ) også køre med Cisco 677 router.

pt. køre CyberCity et tilbud hvor man ikke skal betale oprettelse som er på 1995kr normalt.
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 22:47 #3
Jeg har abonnement(fastpris) hos CC og vil gerne fortsætte hos dem.
Jeg kan >godt< få adsl hos tdk... derfor regnede jeg med at jeg også kunne få hos de andre der bruger tdk\'s net, men tager jeg fejl her??

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 22:47 #4
der kan være 2 grunde til at du ikke kan få gennem CyberCity:
1. din central er ikke klar med CC\'s udstyr endnu.
2. der er ikke mere rå kobber ledigt på din central.
Avatar billede wikings Nybegynder
19. februar 2001 - 22:49 #5
Der kommer noget nyt til april!! Netexpress 2.
Samme som Netexpress men med en programerbar Router. Vistnok Speedstream 61XX (hvis Jeg hørte rigtigt). den skulle så ikke være låst som dem til Pro@ccess!
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 22:51 #6
-> kimrosgaard
1. Hvilket udstyr skal centralen have før CC kan bruge den?
2. Så burde jeg heller ikke kunne få via tdk.

I øvrigt er det inden for de sidste 14 dage at centralen er blevet (tdk)klar.

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 22:55 #7
CyberCity låner kun plads på centralen af TeleDK og opsætter så deres eget udstyr! Du vil som regel altid kunne få det gennem TeleDK da de jo ejer linierne + at de sætter et skillefilter op på din eksisterende tlf-linie modsat CyberCity som SKAL bruge et ledig kobberpar fra centralen og ud til din bopæl!
Avatar billede wikings Nybegynder
19. februar 2001 - 22:56 #8
Du kan godt få hos teledk uden at kunne hos cc.

Teledk lægger det over din telefonlinie, cc skal bruge frie ledninger.(rå kobber)
Avatar billede scz Nybegynder
19. februar 2001 - 23:00 #9
ring til cybercity\'s kunderservice og spørg dem.

Det sker der jo ikke noget ved...

Meen jeg ville da tro du også kan få det ved cybercity...jeg er 99% sikker :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:00 #10
Næh, SE.
Der vil komme ADSL til dit lokalområde cirka
den 01-05-2001.

Hvad kan jeg sige, HURRA!! :))))
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 23:02 #11
-> scz
De har lukket søndag aften ;o) Har skrevet en mail...

Problemet ved teledanmark er at der er op til 3 måneders ventetid og at man i privatpakken ikke får fast ip.

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 23:02 #12
halnet>>hvis du bestiller Pro@ccess hos TeleDK får du fast ip.
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 23:03 #13
-> kurtj
Hvor har du det fra??

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 23:04 #14
-> kimrosgaard
Ja, men de er også den tand dyrere end CC. Og så er det så nemt bare at flytte produkt indenfor CC\'s vægge, i stedet for at skulle tegne nyt og opsige det gamle...

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 23:07 #15
i know, men det er prisen for at få hos TDK :( men det skal så siges at TDK er noget mere stabile end CC! jeg har haft CC og havde ikke andet en probs. med mailservere der ikke virkede, net-afbrydelser osv...hos TDK har jeg haft en oppetid på 100%
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:08 #16
Det har jeg herfra. Der står dog også at der kan gå op til 3 måneder fra centralen er klar til man har fået det.

http://internet.teledanmark.dk/menu/sm0618.htm
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:09 #17
Nå, Men du kan checke din central ved at gå ind under Netexpres.
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
19. februar 2001 - 23:11 #18
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:12 #19
Det tænkte jeg oxo lige på!! ;)
Avatar billede halnet Nybegynder
19. februar 2001 - 23:16 #20
-> kurtj
Jeg tjekkede under NetExpress og min central er klar - skriver de i hvert fald! (tlf.: 48796037 eller 48796437)

Mobilix er kun i storbyer...

- Anders
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:20 #21
Ja, men du kan da tilmelde så du får besked fra Mobilix. Jeg syntes da godt om deres løsning med ADSL fra hvert eneste Tlf-stik i en husstand/lejlighed. Uden ekstra råt kobber. :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:21 #22
Hmm, mon det også er noget med en signalsplitter ??
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
19. februar 2001 - 23:22 #23
Da TDC skal \"åbne\" for linjer på de forskellige centraler, vil TDC altid komme først. Centralerne er TDC\'s ejendom og eks. Mobilix skal betale TDC for at låne lidt plads i et rack-skab til en router. Derfor holder jeg med \"de nye\" fordig TDC\'s muligheder ofte er forfejlede i forhold til hvor mange ressourcer de har.
Avatar billede abruscato Nybegynder
19. februar 2001 - 23:34 #24
Ifølge CC skulle der være mulighed for andre ADSL-ISP\'s at få opsat skillefiltre fra omkring d. 1/5 2001
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 23:36 #25
Det var med signalsplittere. Man får 2 Stk med til sin install. Og også fast ip.
Avatar billede €yston Nybegynder
19. februar 2001 - 23:54 #26
Du bør vente på at World Online eller CyberCity bliver klar på Helsinge centralen, jeg tror det er et spørgsmål om tid. :)

Deres produkter giver dig en større frihed end TDC\'s Netexpress, fordi de leverer en router med.

Mobilix produktet er glimrende til den almindelige bruger som ikke ønsker at lege med egen server osv. men kan som nævnt længere oppe kun leveres i de større byer pt.

Hvad med at lave en underskrift indsamling i Helsinge og sende den til World Online og CC, jeg ved der har været en indsamling i gang på et tidspunkt. I små samle jer og lægge pres på dem..
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 00:15 #27
Jeg tror jeg bøjer mig og bestiller Pro@ccess fra tdk.
Nogen der har erfaring med det??

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. februar 2001 - 00:19 #28
jeg har selv Pro@cess ADSl (256/256) det kører helt fint! Dog skal du være opmærksom på at routeren er låst fra TDK\'s side! når du bestiller, så hør ad om du kan få den med en åben konfiguration!
Avatar billede scz Nybegynder
20. februar 2001 - 00:21 #29
Ja, DON\'T DO IT!

Vores nabo har Pro@ccess ISDN ( jaja jeg ved godt at det ikke er ADSL ) men han har kun haft probs med teledk. Nogle gang kan han ikke kommer på ( kan vare op til flere timer ) andre gang kan han godt logge på, men der er ingen hul igennem til verden udefor teledk...

Vent til at du høre fra CyberCity.

\"De har lukket søndag aften ;o) Har skrevet en mail...\"

Hmmm har vi ikke tirsdag idag? og mandag igår...eller er vi bare hoppet fra søndag til tirsdag. hehe
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. februar 2001 - 00:22 #30
well...jeg kan kun sige at jeg har haft en oppetid på 100% med Pro@ccess ADSL siden jeg fik det den 3/1-01
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 00:27 #31
Hmmm... jeg er bare lidt bagud... det er vist natten mellem mandag og tirsdag nu ;o) Men de har lukket alligevel...

-> kimrosgaard
Hvor lang tid havde du ventet? Ved godt det ikke siger meget om min situation, men rart at vide ;o)

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
20. februar 2001 - 00:28 #32
Smutter i seng!!!
Takker for de mange gode indlæg... ;o)

- Anders
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. februar 2001 - 00:31 #33
jeg ventede ca. 2 måneder!
her er lidt læsestof at falde i søvn på :)

http://proaccess.jth.net/
http://www.marlow.dk/dsl/

Sov godt :)

Mvh
Kim Rosgaard
http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=kimrosgaard
Avatar billede dar Nybegynder
20. februar 2001 - 18:41 #34
scz>> Hvad skulle der være galt med routeren ud over at den låst? For mig virker den perfekt og der er ovenkøbet hub/switch i med fire porte. Det mener jeg ikke der er i cisco\'en (hvilken er GRIM!). Nede har jeg heller ikke været endnu, men hvis man læser på snipercitys (jeg havde isdn der) newsgroups kan man se at de er nede næsten hele tiden.

Konklusion: Der er 2 hager (dobbelhage...) ved tdc\'s dsl: Routeren er låst og det er en anelse dyrere.
Men jeg for tryder det ikke.
Avatar billede wikings Nybegynder
21. februar 2001 - 00:40 #35
Med netexpress 2 er routeren ikke låst!!
Avatar billede wikings Nybegynder
21. februar 2001 - 00:43 #36
Jeg glemte:: Man kan konvertere til netexpress 2 gratis, routeren kan desværre ikke leveres før til april!! ;o( Og det bliver også muligt at få tildelt fast IP for kr. 10,- pr, måned!!
Det er hvad man får oplyst på 80808031.
Routeren skulle være en Speedstream men Jeg kan ikke husk nummerte, noget med 61!!