Avatar billede nexoz333 Nybegynder
19. juni 2004 - 13:10 Der er 2 kommentarer

Identificer Webcam, og hent billede.

Hej eksperter :D

Jeg sidder med et programmerings projekt hvor jeg skal bruge et billede fra et webcam. Problemet er at jeg først skal finde ud af om brugeren har et webcam. Hvordan?
Andet problem består i at jeg skal tage et billede med webcammet, hvis det findes. Hvordan?

På forhånd tak ;D

Nexoz333
Avatar billede finger Nybegynder
24. juni 2004 - 14:24 #1
Dette bliver er skud.... måske du kan bruge VMI til at se om brugeren har et webcam.
kig under System.Management namespacet.

At tage et billede med et webcam er nok meget kompliceret hvis din app skal understøtte alle webcams.
Som regel følger der drivere med et sdk med et webcam. det kan nok hentes fra producentens hjemmeside. Her kan du se hvordan du programmerer op imod det.
Men da alle kameraer har forskelligt SDK (producenterne har nok ingen fælles standard) så er det umuligt at kunne understøtte alle kameraer.