Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Køling af grafikkort

Jeg har et Albatron FX5900XT grafikkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88586 hvor jeg synes den påsatte blæser/køler larmer for meget.

Jeg har derfor kigget lidt omkring ifht. at købe en anden kølerprofil til grafikkortet, og er indtil videre landet på 2 muligheder.

Den ene er denne Arctic-cooling VGA Silencer http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68217, men jeg er i tvivl om den passer til mit grafikkort?

Den anden jeg har kigget på er denne ZALMAN ZM 80C-HP http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775 og så skal jeg også bruge denne ekstra blæser pga mit grafikkort ZALMAN ZM OP1 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41335.

Er der en af de 2 der er bedst og ville Arctic-cooling VGA Silencer også passe?

Er der andre og bedre muligheder?

Takker på forhånd :-)
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 10:47 #1
Jeg har samme cooler og fan på mit fx5900xt uden køler kan det faktisk godt holde mit gfx på en rimelig temp i bl.a. far cry... men køleren(zm-op1) er værd at tage med.... dog kan jeg kraftigt anbefale den lille "fan mate 1" til at styre hastigheden med... jeg synes køleren larme lidt på fuld speed men vha "fan mate 1" har jeg droslet lidt den lidt ned og så larmer den ikke samtidig med at give god køling.
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 10:49 #2
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 10:53 #3
Takker for det hurtige svar ird, dejligt! :-)

Er lige en smule i tvivl om hvilken af de to kølere du anbefaler, Artic-cooling eller Zalman?
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 10:54 #4
Zalman'en :-)
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 10:55 #5
Synes dog ikke selv kortet larmer
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:03 #6
Ifht. de andre komponenter i mit kabinet så larmer den nuværende blæser på grafikkortet enormt.

Mange tak for hjælpen, jeg går efter Zalman løsningen :-)
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 11:04 #7
husk at lukke så
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:04 #8
Du, hvordan er det nu lige jeg giver dig de velfortjente point?
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:04 #9
Sådan, så skulle pointene være dine...er klaret :-)
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 11:05 #10
Thx

Ha en super dag ok

//Ird
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. juni 2004 - 11:05 #11
I lige måde :-)
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 11:06 #12
tak min ven :-)