Avatar billede numbat Nybegynder
19. juni 2004 - 00:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spontane reboots

Oprettede for noget tid siden dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/505891 ( <-detaljer)

Men da der ingen brugbare svar er kommet og det ser ud som om spørgsmålet efterhånden er gået i glemmebogen kommer det igen.
(Hvis dette er imod reglerne undskylder jeg meget men jeg er efterhånden desperat!)
---
Min computer rebooter uden varsel og giver meldinger lign. denne:
*** STOP: 0x000000D1 (0xC8EA50B2, 0x00000002, 0x00000000, 0xBFD06869)
DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
*** Adress BFD 06869 base at BFCD2000, Datestamp 3ba1edfe - cmaudio.sys

Starter lagring af fysisk hukommelse.

Og ved reboot kommer denne: HardwareMonitor found an error.

Dog med variationer som fx. denne: (...) Datestamp 4047db8 - ntoskrnl.exe

Hvad f..... kan der være i vejen???
Avatar billede numbat Nybegynder
19. juni 2004 - 00:59 #1
Jeg har observeret at reboots fremkommer hyppigst, når jeg bruger MS Word eller Acrobat Reader og jeg deri, zoomer eller lign.
Avatar billede driis Nybegynder
19. juni 2004 - 03:24 #2
Prøv først at kontrollere om det er RAM fejl:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. juni 2004 - 08:48 #3
Det er ram fejl. udskift eller fjern en eller alle ram stænger.
Avatar billede toey Nybegynder
19. juni 2004 - 10:44 #4
Det ligner godtnok en ram fejl, men kan sagtens være din harddisk der har nogle bad sectore... (Men jeg vil satse på Rammene)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juni 2004 - 12:33 #5
>> jeg deri, zoomer eller lign.
Denne bemærkning gør at jeg som det første ville mistænke grafikkortet og dets driver.
Prøv at opdatere driverne til garfikkortet som det første, og fortæl også hvilket grafikkort du har i.

john.doe >> Prøv lige at holde lidt igen med svarene, og brug kommentar knappen istedet. Du kan ikke på grundlag af spørgsmålet være sikker på at det er ram. Når et spørgsmål er besvaret, får det mindre opmærksomhed fra andre, så du gør ikke spørgeren en tjeneste ved at lægge svar.
Avatar billede john.doe Nybegynder
21. juni 2004 - 08:40 #6
tonnybrandt>> det er jo ligesom det der er meningen!!!!!!!!!!!

Det handler måske mere om at du så ikke kom først med et svar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 09:45 #7
john.doe >> Hvis du kigger efter, vil du se at jeg kom med en kommentar istedet for et svar. Jeg svarer aldrig, hvis ikke der er et 100% klart svar på et spørgsmål. Nu er formålet jo at hjælpe brugeren, og ikke at samle point. Derudover vil jeg så sige at det ikke er "pænt" at lægge noget som svar, hvis det allerede er sagt tidligere i en kommentar. Og i kommentaren fra driis 5 timer tidligere end dit svar, er Ram'en netop nævnt som fejlkilde.

Så jeg ved ikke lige hvem der er på pointjagt her.
Avatar billede john.doe Nybegynder
22. juni 2004 - 15:17 #8
fair nok, selvfølgelig skal driis have points hvis svar/kommentar
er rigtigt, men det var nu ikke points jeg tænkte på,
det handler vel om at give et svar til spørgeren som er brugbart,
og ikke om det er svar eller kommentar.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juni 2004 - 15:42 #9
john.doe >> gør som du vil. Min henstilling var venligt ment. Grunden til den var et andet spørgsmål hvor du også havde svaret og en af top-eksperterne morede lidt sig over dit svar. http://www.eksperten.dk/spm/511301
En anden ting jeg så, var at en eller anden allerede har været inde og give dig Karma omh. dette spørgsmål. Nu er jeg ikke vild med selve Karma-ideen, da det foregår anonymt, men det er ikke lige et sådant stempel jeg kunne tænke mig at få på mig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 10:44 #10
Er problemet løst ?
Avatar billede numbat Nybegynder
11. juli 2004 - 19:46 #11
Om problemet er løst ved jeg ikke. Jeg har formateret og computeren kører ok nu. Vender tilbage hvis problemet fortsætter. Undskyld den lidt sene svartid men har været i belgien.
Avatar billede numbat Nybegynder
11. juli 2004 - 19:50 #12
Takker for de indlæg der har været. Snupper i første omgang point igen men viser det sig at det er RAM-fejl bliver der smidt 200 stks i din reting driis.
Samme gælder selvfølgelig Tonny hvis det er mit grafikkort.

TAK for hjælpen so far.