Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. juni 2004 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan høre, men kan ikke høres med Messenger 6.2

Hej eksperter...

Jeg har lige købt web-cam, med tilhørende extern mikrofon... og vil nu til at chatte lidt VoIP over messenger 6.2 (min ven har MSN 6.1)

Billedet kommer fint igennem - og jeg kan tydeligt høre ham - men åbenbart kan han ikke høre mig...

Jeg kan godt optage lyd (med Lydoptager) og jeg kan høre mig selv i mine egne højtalere -- Men modtageren kan ikke høre mig via messenger...

det grønne "voice-meter" bevæger sig hos ham, efter hvordan han taler -- hos mig er der ingen aktivitet i meteret...

Og nej .. .det er ikke fordi, at lyden er slået fra - der er ikke nogen rød streg over min mikrofon osv...

Hvad kan der være galt ?

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
18. juni 2004 - 23:01 #1
for info : Web-camet er Creative WebCam NX Pro
Avatar billede tumben Novice
19. juni 2004 - 00:17 #2
hvad sker der når du tar stemmeprøven i messenger ????..er prøven ok ???

...mht versioner..er det bedst at ha den sammme version..
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. juni 2004 - 00:28 #3
ja.. så kommer den fint op i det gule område - og hvis man taler højt, også op i det røde...

samme version>> tjoo.. men nu kan jeg jo ikke gå ud til alle mine bekendte og så sige "i skal have den og den version"... Det har jeg jo ingen mulighed for at kontrolere...
Avatar billede militz Nybegynder
01. juli 2004 - 19:22 #4
Hmmm... Har du haft lyd på din 6.2 version inden du satte webcam til? Hvilket bundkort kører du med? Er det med indbygget Intel netværkskort?

Militz
Avatar billede bearhugx Nybegynder
01. juli 2004 - 19:58 #5
Hej eksperter...

I mellemtiden er det blevet bedre - man kan ikke sige, at vi har fundet en løsning - for vi ved ikke, hvad der har gjort det bedre - Men ånebart kan lægen anbefale en genstart af windows - for dagen efter virkede det uden brok...

/Søren