Avatar billede it-man Nybegynder
18. juni 2004 - 21:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på Internet med indtastet IP-adresse

Når mit netkort er opsat med dynamisk tildelt IP-adresse og f.eks får tildelt : 192.168.1.3, så kan jeg godt komme på Internettet gennem min firewal. Hvis jeg herefter indtaster IP adressen:  192.168.1.3 og derved "tvinger" PC-en til altid at benytte den samme adresse, så kan jeg ikke komme på Internettet fra denne PC. Hvorfor?, og hvordan kan jeg benytte fast IP-adresse  - hvad skal jeg yderligere gøre i opsætning af netværket?.
Jeg har et program, på en anden PC, som kræver at jeg benytter en sådan "fast" IP-adresse.
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2004 - 21:59 #1
hvis du giver den en fast ip skal du give den
IP-adresse
Subnet
Gateway
samt DNS oplysninger.
Avatar billede it-man Nybegynder
18. juni 2004 - 22:04 #2
Jeg har givet Subnet og Gateway, men ikke DNS.
DNS skal jeg vel have opgivet af min adsl leverandør?
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2004 - 22:10 #3
ja det skal du have af dem! ellers står de måske på denne liste http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. juni 2004 - 22:17 #4
Når du har fået tildelt en dynamisk, laver du blot en "ipconfig /all" i en cmd-prompt, så kan du se de dns servere du får tildelt..
Avatar billede it-man Nybegynder
18. juni 2004 - 22:17 #5
Tusinde tak! det gør de.
Og tusinde tak for svaret.
Jeg kan afprøve dette i morgen formiddag, og håber herefter at kunne honorere din indsats.
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2004 - 22:18 #6
så vil jeg da straks ligge et svar :) (så håber jeg da også at det virker i morgen :)