Avatar billede champfan Praktikant
18. juni 2004 - 21:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Digital Signatur og certifikater i Firefox

Hej alle,

Er der nogen som har erfaring med installation af certifikater, Digital Signatur m.v. i Mozilla Firefox 0.8?

Jeg har installeret Digital Signatur (TDC) i den udmærkede browser, men det gør mig lidt utryg, at når man fx logger på et website, som kræver signaturen, kommer der en pop-up, som spørger om jeg vil logge på med mit certifikat. Det eneste jeg derefter skal gøre er, at klikke OK, hvorefter jeg er igennem.

Hvorfor skal jeg ikke indtaste min signatur? Alt andet lige kan enhver med adgang til pc'en få adgang til mine "sikre" steder på nettet.

Jeg håbet at nogen kan hjælpe.

\\Champfan
Avatar billede jakobgt Nybegynder
26. juli 2004 - 20:56 #1
Jeg har samme problem. Det er ikke så fedt, at folk uden videre kan komme ind på told og skat uden videre. Problemet eksisterer også når man signerer en E-mail.
Det virker uden porblemer med Outlook Express (den spørger om password).
Avatar billede jakobgt Nybegynder
26. juli 2004 - 20:56 #2
Sidste "uden videre" skulle være osv. - Man er jo ikke perfekt. ;-)
Avatar billede champfan Praktikant
26. juli 2004 - 22:27 #3
Har du prøvet:
Tools->Options->Advanced->Scroll ned til Certificates og vælg Ask every time.

Måske vil det give mulighed for at indtaste sit password
Avatar billede jakobgt Nybegynder
26. juli 2004 - 22:33 #4
Hmm, desværre. Den spørger så bare om Certifikatet skal sendes, men ikke om password.
Pisse irriterende.
Men når browseren kan sende certifikatet afsted uden at den spørger om PW, så må der da være et kæmpe hul i sikkerheden hos dem der tilbyder folk at logge ind via Digital Signatur. Med mindre at Firefox og de andre browsere (Netscape har samme problem - samme engine nok) gemmer pw'et man indtaster, når man indlæser certifikatet ind i browseren og så sender det afsted sammen med certifikatet... - ihvert fald et ret stort hul....
Avatar billede champfan Praktikant
26. juli 2004 - 22:46 #5
Du har helt ret. Jeg er også temmelig usikker, men på den anden side er det så åbenlyst "hullet", at der må være en løsning eller bug fix et eller andet sted på Mozilla. Jeg vil ihvertfald søge efter det.

Finder du noget, må du endelig give lyd. Jeg vender tilbage hvis jeg er heldig  :o/
Avatar billede lindysign Nybegynder
05. februar 2005 - 13:12 #6
Det kunne jo også være fordi man har sat den til at huske pw, fordi man er sikker på man selv bruger maskinen, eller bare ikke lige har lagt mærke til det. Jeg har ingen problemer selv. Men tjek de "gemte passwords"... og slet så den hvis det er.