Avatar billede nejla Nybegynder
18. juni 2004 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Daglig kasseklade" i brug. Ingen adgang

Navision kassekladde daglig minimeret. Åbnede gl. regnskabsprogram navigator for at checke noget. Lukkede programmet navigator ned og computeren gik i sort. Styresystem windows 98. Computeren genstartede og da jeg ville åbne navision kassekladden daglig skrev den at den er i brug, men den kan ikke ses nogen steder.
Hjælp udbedes, da jeg gerne vil have min kassekladde gjort brugbar igen.

Venlig hilsen Laila
Avatar billede nejla Nybegynder
18. juni 2004 - 17:48 #1
Er der da slet ikke nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede leif1 Nybegynder
18. juni 2004 - 18:40 #2
Hvad er det for en version af navision du har
Avatar billede vista Nybegynder
18. juni 2004 - 19:07 #3
Når du siger Navigator må jeg gå ud fra at det er "den gamle" udgave af Navision. Det du kan prøver følgende: Tag en sikkerhedskopi ad HELE databasen, og genindlæs den i en nyoprettet database, eller prøv at slette NAVI.ZUP i bibliotelet hvor programmet ligger... Da det sikkert er længe siden at du har fået rydet op i databasen, er det sikkert en god idé at starte med at lave sikkerhedskopien og genindlæse i den nye database, så får du sikkert også et hurtgere system at arbejde på bagefter... HUSK at benytte Navigators egne sikkerhedskopi funktioner -det nytter ikke meget med at tage en kopi af fejlen..
Avatar billede mariaf Juniormester
18. juni 2004 - 19:57 #4
Og hvis du mener Navision C5, så gå ind i Finans/tilpasning - kladder. Her skal status "spærret" ændres til "åben".
Avatar billede nejla Nybegynder
18. juni 2004 - 22:17 #5
Hej og tak for hjælpen, det virkede og det var dejligt nemt, så du har fortjent poinetene.