Avatar billede krisballe Nybegynder
19. februar 2001 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VPN og modemforbindelse

Hej
Jeg har et spørgsmål vedrørende brugen af VPN og samtidig brug af modemforbindelse.
Jeg har allerede oprettet en ISP, og har også via Netværk oprettet et VPN-opkaldskort. Jeg har oprettet en Netværk via modem forbindelse til vores VPN-server, men..

Når jeg aktiverer min VPN-forbindelse, siger Win98 at jeg allerede benytter opkaldskortet, hvilket er fuldstændig korrekt da jeg ellers ikke kan oprette en modemforbindelse. Hvis jeg lukker min forbindelse til min ISP, kan VPN-forbindelsen ikke finde den angivne IP-adresse. Det giver meget god mening, da jeg jo ikke kan komme \"ud\" af huset uden min forbindelse til ISP\'en.

Hvordan/kan jeg bruge VPN når min adgang \"ud\" af huset foregår via mit modem?

ps. Jeg bruger Win98SE
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
20. februar 2001 - 20:32 #1
Tryk kontrolpanel-tilfjø/fjern programmer-tilføj windows komponent -kommunikation -virtuelt privat netværk.

Når komponenten er installeret trykker du denne computer-netværk via modem- opret ny forbindelse.

Ved \"Adaptor\" vælger du microsoft VPN og indtaster ip adressen som \"telefonnummer\". Prøv nu at ringe op med Brugernavn og password dertil. søg efter computernavn. Der kan selvfølig laves genveje direkte til drevet.

Hvis du benytter modem, så skal du først ringe op til din internetforbindelse, VPN-en.

NB: Dette kræver at du har \"HOSTS\" filen fra arbejde liggende i dit c:\\windows.

Systemet kan værer sat til tvungen kryptering, så hvis det ikke virker, kan det være \"krypterings-feltet\" under egenskaber for opkaldsforbindelsen.

Avatar billede krisballe Nybegynder
20. februar 2001 - 22:44 #2
Hej blueyed1
Jeg har afvist dit svar fordi det ikke er den generelle opsætning af VPN, som jeg har problemer med. Mit problem består i at et forsøg på opkald til VPN-serveren bliver afvist af win98se med begrundelsen at opkaldskortet allerede er i brug. Se evt. første indlæg igen

krisballe
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
21. februar 2001 - 07:18 #3
Øhh okay. Jeg kører selv Win98SE og har VPN til arbejdet, her har jeg dog ingen problemer.

Under netværk har jeg installet :

Microsoft virtuelt, privat netværkskort, opkaldskort,
opkaldskort med #2 (VPN-understøttelse),med følgende protokoller:
NDISWAN ->Microsoft virtuelt, privat netværkskort
NetBEUI -> opkaldskort#2 (VPN-understøttelse)NetBEUI -> opkaldskort, TCP/IP -> opkaldskort
TCP/IP -> #2 (VPN-understøttelse)

når jeg logger på kommer netværk via modemforbindelsen op en gang mere selvom jeg har forbindelse til internettet, men den annullere jeg bare.

Mvh. Blueyed1

Avatar billede krisballe Nybegynder
21. februar 2001 - 18:17 #4
Hej Blueyed1
Her har vi måske noget. Du siger at du har et opkaldskort kaldet opkaldskort#2(VPN-understøttelse). Sådan et kan jeg ikke konfigurere. Mit opkaldskort hedder bare opkaldskort period.
Ved du hvordan jeg får fat i den anden type opkaldskort?

krisballe
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
21. februar 2001 - 19:41 #5
hvis du trykker kontrolpanel-tilføj/fjern programmer-tilføj windows komponent -kommunikation -virtuelt privat netværk, og har det andet opkaldskort installet, skal det automatisk komme frem i instillinger for netværket.
Det gør det hos mig. Ellers må der være noget galt med din windows, jeg ved det virker på samme måde med Win95 (med diverse opdateringer).

Blueyed1
Avatar billede krisballe Nybegynder
22. februar 2001 - 00:10 #6
Hej Blueyed1
Det gjorde udslaget, og du er lige blevet 30 p. rigere. Tillykke med det og tak for hjælpen.
Men før du får dine points, har jeg lige nogle tillægsspørgsmål.
1. Er det ikke meningen at jeg inde fra andre
  computere burde kunne se vores domæne ude på
  arbejdet ?.
2. Jeg kender mit eget admin password til min
  maskine ud på arbejdet, jeg kender admin
  passwordet til vores domæne. Hver gang jeg
  prøver at mappe mit/mine drev fra arbejdet
  hjemme hos mig selv, Be\'r den om et password.
  Ingen af de ovenstående passwords bliver
  accepteret. Nogle gode ideer

krisballe
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
22. februar 2001 - 08:07 #7
Har du husket alle dine host filer fra arbejdet ? lhhost*.* og host*.* ??? Dem skal du huske at tage med hjem fra arbejdet og placere dem i C:\\windows

(se det første svar)
Avatar billede krisballe Nybegynder
22. februar 2001 - 23:00 #8
Nej det har jeg ikke, men det må jeg jo så lige prøve om det hjælper

krisballe