Avatar billede mansword Nybegynder
19. februar 2001 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Delt internet forbindelse på windows 95

Hej,

Vi har et netværk på 6 maskiner som alle kører Windows 95 og er forbundet med COAX kabler (ved det håbløst gammelt).

Hvordan kan jeg dele internet forbindelsen mellem dem???
Avatar billede codebase Praktikant
19. februar 2001 - 20:14 #1
via et proxy prog.
Avatar billede makse Nybegynder
19. februar 2001 - 20:15 #2
Du skal bruge et program til at dele internetforbindelsen.
F.eks. SyGate  www.sygate.com eller Winroute www.winroute.com
Avatar billede mansword Nybegynder
19. februar 2001 - 20:16 #3
ved du noget om hvor man kan downloade sådan et og om hvordan man får installeret det så det hele virker???
Avatar billede codebase Praktikant
19. februar 2001 - 20:17 #4
www.winfiles.com

du skal installere et proxy prog. på den maskine der er tilsluttet et modem, så har alle maskiner adgang til nettet.

sidder selv pt, i stuen, med min bærebar der via proxy prog. og lokalnetværk er på nettet :)

_codeb@se.
Avatar billede mansword Nybegynder
19. februar 2001 - 20:17 #5
>>>Makse:::

OKOKOK, men hvordan får man så det hele til at virke!!!

Avatar billede codebase Praktikant
19. februar 2001 - 20:25 #6
du giver hver maskine et IP nr. eks.

maskine med modem 192.168.1.1
neste 192.168.1.2
osv........

der efter skal du gå ind i IE\'s opsætning og sette dem til at bruge proxy via 192.168.1.1

(på alle maskiner, undtagen den der hedder 192.168.1.1)

derefter skulle det virke :)

_codeb@se.
Avatar billede codebase Praktikant
19. februar 2001 - 20:33 #7
www.analogx.com har et godt lille prog. der hedder proxy, husk det skal køre via proxy på port 6588

_codeb@se.
Avatar billede krisballe Nybegynder
19. februar 2001 - 20:42 #8
Hej
Jeg bruger selv Allegrosurf proxyserver. Den er gratis når der er op til 3 forbindelser/maskiner, der skal på nettet. I dit tilfælde med 6 maskiner skal du betale. Så hvor meget på:
http://www.allegrosurf.com.
Hvis du beslutter dig for denne server, kan jeg hjælpe dig hele vejen igennem.

krisballe