Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 13:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

installering af 98

Hej.

Jeg har lige formateret min computer (bærbar), og er i gang med at installere Windows98.

Det går også fint efter jeg har indtastet Win98 cdkey og den er igang med at installere Plug & Play enheder.
Så popper der en blå fejl frem, hvor der står:

Windows

Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:FFOO3C61. Programmet vil blive lukket.

Det forstår jeg ikke meget af, så jeg håber i vil hjælpe.
Jeg har prøvet at formatere igen og installere, men det virker ikke.
Avatar billede ferdinand.k Mester
18. juni 2004 - 13:15 #1
Muligvis en fejl i ram'en... Har du undersøgt dem for fejl??
Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 20:21 #2
hvordan gør man det?
Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 22:50 #3
jeg behøver altså lidt hjælp!!

Kom nu, det er 200 point!!
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
18. juni 2004 - 22:55 #4
Jeg ved ikke, hvordan man finder fejl i RAM'en. Men jeg tror måske, at du har skrevet fejlmeddelelsen lidt forkert: de to runde tegn efter "FF" er nok "nuller" og ikke "bogstav-O". Hvis du søger på fejlen i Google eller en anden søgemaskine, kommer der måske noget.
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
18. juni 2004 - 22:57 #5
Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 23:38 #6
Nå ups. Min fejl.

Men tak for linket. Forstår godt det han skriver, da det relaterer til mine problemer, men det tip som den anden kommer med, kan du uddybe det? Jeg forstår det ikke. Sikkert fordi mit engelsk ikke er helt optimalt.
Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 23:50 #7
ville lige høre om jeg kan installere Windows XP uden at have installeret 98?
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
19. juni 2004 - 07:21 #8
Så vidt jeg kan se, siger han bare, at man skal checke BIOS-settings og fjerne alle eksterne enheder fra computeren, inden man installerer Windows 98 (eller XP). Men det vidste vi jo godt, så det hjælper ikke så meget.

Hvis din XP-cd kan boote, kan du bare stikke den i cd-romdrevet og installere. Ellers skal du have XP-bootdisketter (6 stk. tror jeg), og dem kan du nemt finde på nettet.

Når en computer, som ellers plejer at virke godt nok, giver "problemer", kan det sommetider betale sig at "lægge den totalt død", dvs. ikke bare formatere, men fjerne alle partitioner og bygge op med fdisk igen. En måde at fjerne alle partitioner på, er DELPART.EXE (gratis lille DOS-program). Det findes også på nettet mange steder.
Avatar billede atomic- Nybegynder
20. juni 2004 - 23:49 #9
ahh tak herbert.

Det tog lidt tid at få fat i de bootdisketter, men det hjalp. Mange tak!

Hvis du vil lave et svar vil jeg med glæde give dig dine point.
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
21. juni 2004 - 00:17 #10
Oki-dokie.
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
21. juni 2004 - 00:21 #11
Glad for at kunne hjælpe.