Avatar billede sumsar- Nybegynder
04. oktober 1999 - 22:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Telnet server...

Jeg har brug for en Telnet server..

Man skal via denne kunne connecte og indtaste password og brugernavn.. det skal også være muligt at udføre simple kommandoer fra denne...

Er der nogen der kender et sted hvor jeg kan finde kilden til noget lign. ???

/sumsar
Avatar billede michaelras Nybegynder
05. oktober 1999 - 08:56 #1
Check http://www.torry.ru/ der er en masse komponenter deriblandt også net-ting såsom telnet, http osv.

Michael
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:32 #2
Well, prøv med en linux-maskine...

Hvad er det du skal bruge maskinen til? Vil du lave en "dos over netværk", eller hvad? Så vidt jeg ved er telnet kanon til at fjernstyre linux-maskiner og lignende, men noget tilsvarende er ikke tilgængeligt på win (så skulle det være pc-anywhere).

Hvis du vil køre en telnet-server på en windows maskine skal du ud i et større arbejde - du skal lave brugerinterface og sikkerhedsfunktioner. Det ville nok være smartere/nemmere at lave et program med en grafisk brugergrænseflade - den fleksibilitet du får med en scripting/commandline grænseflade er nok for stor til at det er praktisk at programmere.

Forresten, kig også på dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=5093

... som du selv har stillet ;o)
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:34 #3
Forresten, på ICS hjemmesiden kan man melde sig til en mailinglist om ICS - der er nogle virkelig hårde netværks-hajer... Desuden er det muligt at hente diskussionen på listen ca. 1½ år tilbage i tiden - mener jeg så et tilsvarende spørgsmål der...
Avatar billede sumsar- Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:55 #4
Jeg skal bare bruge en telnet server der kan udføre simple kommandoer på server maskinen... og nej... den skal ikke køre linux. Linux er en genial internet-server men ikke når det kommer til ASP ...

Da jeg skal sætte en Internet server op der skal køre ASP, får jeg brug for at kunne registrere ASP componenter...

det er det jeg skal kunne via mit telnet interface...
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 15:58 #5
Hmm, så var det måske nemmere at lave et lille delphi program med følgende funktionalitet:

et edit-felt og en knap - når der trykkes på knappen sendes edit-feltets indhold til serveren, som tager strengen, og laver en windows-execute på den - der skal selvfølgelig tilføjes lidt sikkerhed, men det er vel det der skal til... Telnet er i denne henseende overkill!
Avatar billede sumsar- Nybegynder
05. oktober 1999 - 17:21 #6
ej det er ej...
telnet er noget nemmere da alle komputere har en talnet client inde... og på længere sigt skal man også kunne oprette nye ftp brugere... og andet administrering af serveren....
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 19:38 #7
Right, prøv med følgende download; den er på siden jeg viste dig tidligere. Det er en telnet deamon - lige det du har brug for. Desuden lever den op til RFC'en... Det kan være du skal hente lidt flere komponenter, så som ICS for at få den til at virke...

http://www.rtfm.be/fpiette/tnsrvuk.htm
-er beskrivelsen, og
http://www.rtfm.be/fpiette/files/tnsrv.zip
-er selve filen...

Så er der igen lidt at gå i gang med...
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 20:19 #8
Har kigget lidt på den - den kan det grundlæggende. Understøtter 2 kommandoer: HELP og EXIT. Ikke noget stort, men det er nok til at vise hvordan det _kan_ gøres...