Avatar billede michlytz Nybegynder
18. juni 2004 - 07:17 Der er 2 kommentarer

Mail relaying

Jeg har problemer med at sende emails til udvalgte steder og i den forbindelse har jeg et spørgsmål:
Når nu jeg fx sender en mail, så sker det nogle gange at den kommer retur, med følgende besked
------
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

      Subject:    Eksempel
      Sent:    17-06-2004 23:01

The following recipient(s) could not be reached:

      'ekspempel@eksempel.dk' on 17-06-2004 23:01
            550 RCPT TO:<eksempel@eksempel.dk> Relaying not allowed

      Eksempel on 17-06-2004 23:01
            550 RCPT TO:<eks@eks.dk> Relaying not allowed

------
Som det fremgår af ovenstående, er det noget med at den mail server jeg prøver at sende til, ikke tillader mail relaying. Er det noget man kan slå fra i Outlook? Hvis ja, hvilken betydning har det så?

Håber i kloge hoveder kan hjælpe.

/Michael
Avatar billede bellisimo Nybegynder
18. juni 2004 - 08:02 #1
Det er ikke noget du kan slå fra i Outlook. Problemet er, at du prøver at sende mail via en SMTP-server som du ikke har adgang til.

Men da du kun har problemer "nogle gange", som du skriver, giver det mig en idé om at du sandsynligvis sidder og arbejder ved en bærbar, og derfor prøver at sende mails uden for dit 'normale' netværk. Du kan du tilgå din egen SMTP-server i det netværk ved hvis du åbner din E-mail konto i Outlook og trykker ...
Avatar billede bellisimo Nybegynder
18. juni 2004 - 08:04 #2
Rediger > Flere indstillinger > Server til udgående post. Her sætter du hak i "... (SMTP) kræver godkendelse", og angiver det brugernavn og den adgangskode, der validerer dig til dit 'normale' netværk.

Det skulle fixe problemet.