Avatar billede atomic- Nybegynder
17. juni 2004 - 23:11 Der er 6 kommentarer

Problem med opstart

Hej.

Jeg har et stort problem når jeg skal opstarte. Når jeg kommer ind i Login-systemet, trykker jeg på min bruger og venter.
Men så kommer der en advarsel op, hvor der står at windows virtuelle hukommelse er for lille. Det gør at jeg hverken kan komme ind på skrivebordet eller andet.

Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret-tilstand og andet.
Andre som har nogle gode forslag, inden jeg må tage det tunge skridt og formatere?

PS. Skriver dog fra en anden computer :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juni 2004 - 00:57 #1
Prøv at gå i fejlsikret tilstand og sæt størrelsen af page-filen til en fast størrelse.
Det gør du sådan:
Tryk F8 under opstarten så du får menuen frem. Vælg fejlsikret tilstand.
Når du får skærmen op, så højreklik denne computer og vælg egenskaber. Vælg fanebladet avanceret. Ynder ydeevne klikker du knappen indstillinger. Vælg fanebladet avanceret og klik knappen skift under Virtuel hukommelse. Her kan du så fastlåse størrelsen af den virtuelle hukommelse ved at sætte start og maksimal størrelse til samme værdi. Du skal sætte den til 1½ gange den mængde ram du har i, f.eks skal du sætte den til 384 mb hvis du har 256 mb ram i maskinen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juni 2004 - 00:59 #2
Et andet problem kan være at din brugerprofil er smadret. Så prøv at oprette en ny bruger i fejlsikret tilstand og prøv at logge ind med denne bruger i Normal tilstand og se om der er en forskel.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2004 - 04:35 #3
Win XP sætter pr.default max størrelse af pagefile til 1½ gange den fysiske RAM. Så ser ingen grund til at ændre noget der, såfremt spørger ikke tidligere har rodet med (ændret) disse indstilinger.

Du har vel ikke begrænset plads (=for lidt plads) til rådighed på harddisken så XP ikke kan afsætte plads til pagefile?
Avatar billede hcma Novice
18. juni 2004 - 10:01 #4
standard indstillinger i WinXP er: min. 1,5  og max. 3  x fysiske ram (den kører altså op og ned, alt efter behov)
Som tonnybrandt skriver kan det af og til være en fordel at sætte sidefilen til fast størrelse (samme min. og max.)
Mange fysiske ram = mindre forbrug af sidefil, så hvis man har f.eks. 512/1024 mb ram er det meget sjældent at sidefilen benyttes.
Avatar billede atomic- Nybegynder
18. juni 2004 - 13:01 #5
Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret men dette virker ikke. Der sker nøjagtigt det samme.
Det er først noget den lige er begyndt på, men jeg forstår det ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. juni 2004 - 13:49 #6
Har du prøvet med en repair fra cdrom? hvor meget ram har du ?