Avatar billede ghaussy Nybegynder
17. juni 2004 - 22:32 Der er 1 kommentar

WinXP kan ikke identificere min HD som en SATA

Hej, Jeg har netop købt en ny PC med SATA harddisk, men i BIOS  står den som en Ultra ATA?

PC Configuration:

MB: ASUS P4C800 Deluxe
HD: Samsung SP1213C 120 GB (partitioneret i 2 partitioner (NTFS))

I BIOS'en har jeg "enabled" Promise Controlleren (det er onboard) og "Operating Mode" står til "IDE" (har også prøvet RAID uden succes).

Jeg har installeret drivere fra producentens CD. Det er en CD jeg fik med til motherboardet.

I "Device Manager -> SCSI and RAID Controllers" står der "WinXP Promise SATA378 (tm) IDE Controller".

Der hvor jeg købte PC'en fortalte de at jeg skulle prøve at opdatere min BIOS hvilket jeg har gjort (seneste tilgængelige på asus.com) og installeret og stadigvæk ingen succes.

Er der nogen som har en idé om hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak.

Hilsener, Ghaussy
Avatar billede ghaussy Nybegynder
18. juni 2004 - 17:58 #1
Jeg lukker spørgsmålet (jeg ved bare ikke hvordan) eftersom jeg bruger for meget tid til at skidtet til at virke og får dermed ikke brugt PC'en til det den SKAL bruges ...