Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juni 2004 - 20:49 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk Mangler 130 GB

Hejsa...
Jeg har lige købt en ny Samsung 160 gb. hd, menmenmen.. Hvis jeg tjekker i "Denne computer" står der at enheden kun består af ca. 31 gb?
Jeg har prøvet at køre Zero assumption recovery, men der skete intet...
Hvad gør jeg?

På forhånd tak!
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2004 - 20:57 #1
er du sikker på at du ikke har fået sat en jumper så den kun vises som 32 gb! for det lyder det kraftigt som.
Avatar billede tubber Juniormester
17. juni 2004 - 21:00 #2
Hvad filsystem kører du ? FAT32 eller NTFS ?
og hvad windows kører du ?
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:01 #3
Tjek jumpere, som der bliver forslået, ellers så prøv at kør Fdisk i dos'en... Se om den er delt op så du kun bruger 31 gb til drevet.
Hvis det er win98 så skal du sørge for den har installeret understøttelse af store harddiske... Nogen den spørg om i starten når man installere...
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juni 2004 - 21:04 #4
Jeg kører XP, og harddisken er  NTFS...
Måske er det jumperen, tjekker lige.
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:08 #5
Ja tjek dem... har du mere end 1 så husk du måske også ska skifte den anden :P hehe... (Har jeg i hvert fald prøvet)
Avatar billede xpylarius Nybegynder
17. juni 2004 - 21:36 #6
hmm det virkede ikke...
ptøvet at fjerne den anden
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:37 #7
Har du prøvet Fdisk ?
Avatar billede tubber Juniormester
17. juni 2004 - 21:42 #8
Husk når du bruger fdisk, så kan den kun lave et primært drev på netop 32 gb, så mon resten ikke er der bare som upartitioneret ?

Prøv at kigge i disk mangement:

Højre klik på denne computer -> Aministrer og der vælger du Disk håndtering.....
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:43 #9
Ja det tror jeg nemlig også...
Avatar billede tubber Juniormester
17. juni 2004 - 21:43 #10
Så kan du der inde oprette en partition mere på resten af pladsen hvis det er der, ellers fdisk som trikz4h skriver og så lav primær partition på 8gb (8192mb) og resten ordner du i windows....
Avatar billede tubber Juniormester
17. juni 2004 - 21:44 #11
Vil du kun ha et stort drev på 130 gb skal du i FDisk skrive din primære partition skal være på 100% og ikke angive det i mb.......
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:44 #12
Er det ikke muligt at lave det hele i en?? Har jeg da klaret med min 120 :)
Avatar billede trikz4h Nybegynder
17. juni 2004 - 21:46 #13
Ja syns jeg nok... XP ka så ik bruge de sidste 8 mb, ved ikke med Fdisk :)
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 00:10 #14
der bliver 8mb tilbage......

Det jeg mener er at med fdisk kan du ikke angive drev så store hvis du skriver mb men du kan snyde den ved at skrive i procent, og så skrive 100%
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 08:09 #15
Hehe jo også kun 8 mb... Det var noget andet hvis det var 10 år siden :P Så var det sq meget :D
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:58 #16
Status på problemet ?
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:59 #17
og hehehe ja dengang var der kun 2 mb tilbage og når dos så var installeret hmmmmmm så har man en stor lommeregner til + og - hehehehe altså hvis det var sådan
Avatar billede xpylarius Nybegynder
18. juni 2004 - 18:36 #18
Tak for hjælpen alle sammen, har fundet ud det nu... Og tak fordi i svarede så hurtigt!
Jeg deler point ud, men kun en af jer har lavet et svar.
Avatar billede kenp Novice
18. juni 2004 - 20:14 #19
så må du jo skrive hvem som skal ligge et svar!
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 22:56 #20
Jammen der kommer et her :)