Avatar billede freeman Nybegynder
19. februar 2001 - 18:49 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

IDE Controller virker ikke !

Jeg kan ikke få min IDE controller til at virke.. Når jeg er i win2ooo, så kan den se at der er en raid-controller... jeg har ingen drivere, aner ikke hvilken fabrikant den har og der er ingen standart i windows for IDE..

Jeg ved at den virker + at den kan se drevene som er tilsluttet, da den under opstarten viser at den kan se harddisken, men at driveren mangler..

HJÆLP!.. Jeg har ingen points, men jeg skal nok optjene 100points for et rigtigt svart :-)
Avatar billede krusell Nybegynder
19. februar 2001 - 18:52 #1
Står der ikke noget på selve kortet?
Avatar billede freeman Nybegynder
19. februar 2001 - 18:55 #2
nope... intet
Avatar billede freeman Nybegynder
19. februar 2001 - 19:05 #3
jooo. nu hvor jeg har tjekket det ordenligt, så står der ASUS... Jeg har lige været på deres hjemmeside, men der er ingen drivers !
Avatar billede freeman Nybegynder
19. februar 2001 - 19:21 #4
så er der kommet 80 ponits til en svar.. !
Avatar billede krusell Nybegynder
19. februar 2001 - 20:28 #5
Ok, kigger lige, men skal i bio nu, så det bliver først i aften (med mindre der er kommet nogle ander :-)
Avatar billede tjmo Nybegynder
19. februar 2001 - 20:48 #6
hvad hedder dit mobo
Avatar billede tjmo Nybegynder
19. februar 2001 - 20:51 #7
hvad hedder den ting hvor dine idecontrolles er sat til
Avatar billede tjmo Nybegynder
19. februar 2001 - 20:52 #8
prøv selv at tjekke denne hjemmeside www.winfiles.com og så gå ind under drivers og så ide-controllers så finde du noget
Avatar billede freeman Nybegynder
19. februar 2001 - 21:44 #9
hmmm. jeg kan ikke finde noget under winfiles.com... jeg er ikke med.. Hvad mener du med mobo ?
Avatar billede krusell Nybegynder
20. februar 2001 - 00:18 #10
Avatar billede tjmo Nybegynder
20. februar 2001 - 15:05 #11
bundkort
Avatar billede freeman Nybegynder
20. februar 2001 - 16:55 #12
krusell:::  det er ikke dem :-( de virker ikke
Avatar billede krusell Nybegynder
20. februar 2001 - 17:06 #13
damn...
Men står der ikke andet på controlleren?
Nogle tal eller bogstaver, andet end asus?
Avatar billede tkm Nybegynder
21. februar 2001 - 00:34 #14
Prøv her:
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/driver_ide.html
Det er formentlig \"Promise Ultra66\" driveren du skal bruge, hvis der er tale om et PCI-kort fra ASUS med en promise chip på.
Avatar billede freeman Nybegynder
21. februar 2001 - 01:01 #15
YES!.. det var sørme det.. Mange tak tkm, det var lige den som fik det til at køre!.. Nu kan jeg endelig se min anden harddisk + DVD :-)