Avatar billede f4wkez Nybegynder
17. juni 2004 - 14:51 Der er 22 kommentarer

Microsoft Internet Explorer

Hejsa
Jeg har et stort problem, tit når jeg er på nettet kommer denne meddelelse
på visse sider såsom jp.dk, dr.dk osv.

"Microsoft Internet Explorer har fundet en fejl og afsluttes.
Vi beklager fejlen."
I fejlsignaturen står der:
AppName: iexplore.exe
AppVer: 6.0.2800.1106
ModName: msvcrt.dll
Mod.Ver: 6.1.8293.0
OffSet: 00015ca.2

Jeg har sendt massevis af fejlrapporter til microsoft -intet sker, og har
opdateret internet explorer med diverse opdateringer på Windows 98 SE.
Jeg har prøvet både at fjene og re-installere IE med IE reparationsværktøj, intet hjalp. Jeg prøvede også ved hjælp af Belarc Advisor, at installere de manglene IE drivere. Jeg prøvede også at køre windows update utallige gange, køre Ad-ware, køre Scandisk og opdateret min Java.
Jeg har også kørt system gen-dannelse, men uden noget resultat.
Er snart ved at blive desparat for at få IE til virke igen.
Har dog også installeret Mozilla Firefox som alternativ, men vil helst have IE til at virke igen fordi jeg altid har brugt det.
Med Venlig Hilsen
F4wkez
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 14:53 #1
Hvilken version af Microsoft Internet Explorer har du?
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 14:56 #2
Eller du kan også skrive i Kør "sfc /scannow" og så scanner Windows efter manglende filer. Det kunne være en mulighed. Du skal selvfølgelig have din Windows cd i.
Avatar billede f4wkez Nybegynder
17. juni 2004 - 15:00 #3
I følge systemoplysninger har jeg IE 5 6.0.3800.1106, selvom jeg har d/l IE6 sp1
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 15:01 #4
www.windowsupdate.com

er et godt sted at starte.
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:05 #5
Ja tak. Den nyeste version er 6.
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 15:14 #6
prøv at downloade programmet der fjerner spyware det hedder ad adware 6 fra lavasoft jeg havde de samme problemer indtil jeg downloade dette free ware program god fornøjelse
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 15:15 #7
Evt. prøv at fjerne alle midlertidige internet filer
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:15 #8
Hvis du læser hans spørgsmål, kunne det være at du skulle vente med at oprette kommentar? :D
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:16 #9
Til Jogges!
Avatar billede halifax Nybegynder
17. juni 2004 - 16:08 #10
maarten - Syntaxen i 98SE er ikke sfc /scannow - det er i XP. Så lad selv være at kritisere andre (jogges).  :) Selv om du har ret i, at han åbenbart ikke gider læse spørgsmålet.
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 16:46 #11
jeg var lidt træt undskyld
Avatar billede f4wkez Nybegynder
17. juni 2004 - 17:43 #12
Jeg har besøgt windowsupdate.com og hentet alt det den mente der skulle bruges, men problemet er stadigvæk ikke løst. Jeg er ikke prof så er ikke helt inde i det endnu.
Håber der sidder nogen der har en løsning
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. juni 2004 - 18:14 #13
Avatar billede f4wkez Nybegynder
17. juni 2004 - 20:55 #14
Til magictouch
Jeg d/l den nye dll fil, og unzippede den, men fik så denne melding:
Error: Processen kan ikke få adgang til filen,da den bruges ad en anden proces.
Cannot create c:\windows\system\MSVCRT.DLL
Skal jeg slette den gamle msvcrt.dll eller hva, jeg er som sagt ikke prof.
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. juni 2004 - 21:04 #15
Tjek lige først om de er ens i størrelse kb/mb og prøv fra fejlsikret tilstand. Tryk F8 under genstarten
Avatar billede f4wkez Nybegynder
18. juni 2004 - 13:39 #16
Den msvcrt.dll er på 261 kb og den gamle er på 271 kb . Kan jeg så stadigvæk bytte den gamle  med den nye¿ Og vil det have nogen betydning hvis jeg gør det fra fejlsikret tilstand¿
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. juni 2004 - 16:28 #17
Nej, det skulle det ikke. Har de samme versionsnumre, hvis, ja så prøv fra fejlsikret, eller omdøb den du har, og så installer
Avatar billede f4wkez Nybegynder
18. juni 2004 - 17:18 #18
øhh hva skal jeg omdøbe den til? undskyld jeg er ikke særlig skarp til dll filer og lignede. Så hvis du stille og roligt kan gennemgå processen trin for trin ville det være dejligt.
Avatar billede f4wkez Nybegynder
18. juni 2004 - 17:22 #19
glemte lige at sige at den eksisterene msvcrt.dll har version nr. 6.10.8293.0 og den nye hedder 6.00.8297.0 hvis det er til nogen hjælp.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. juni 2004 - 20:39 #20
Hvis du kan omdøbe i normal tistand, så msvcrt1.dll. Ellers fejlsikret. men prøv også at kør Spybot:  http://www.majorgeeks.com/download2471.html
Install, update, immunize and run. Fix all, marked with red
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
03. august 2004 - 13:12 #21
hvordan ser det ud? er problemet løst?
Avatar billede f4wkez Nybegynder
03. august 2004 - 18:16 #22
problemet er løst jeg formaterede og installerede det hele igen så det virker