Avatar billede mons73 Nybegynder
17. juni 2004 - 13:50 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan finder man ud af hvordan ens passwords er stjålet

Det her er temmeligt underligt... en eller anden person har fået fat i min kærestes password, både til jubii-chatten OG til MSN. Profilen på jubii er ikke engang 14 dage gammel. Der er ingen der har fået den at vide. Vedkommende har så logget ind begge steder i nat, og ændret passwords på begge!
Hvordan bærer man sig ad med dette? Og vigtigere... hvordan finder man personen?

Det er temmelig træls, især fordi hun ikke kan få oplyst det ændrede password til MSN...
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 13:57 #1
Det er muligvis en hacker, men der er ikke så meget at gøre. Jeg sidder bare og tænker på hvordan han gjorde det?
Avatar billede snaptil Nybegynder
17. juni 2004 - 14:37 #2
hun har brugt samme password og brugernavn??
så vedkommende har skullet finde ud af bare det ene??
jeg ville da helt sikkert starte med at tjekke min pc for sikkerhedshuller...
jeg havde også en veninde der fik taget sin hotmail adresse.. det lykkedes hende at få den tilbage... det skulle vidst have været let at hacke andre folks hotmail adresser på et tidspunkt.. men jeg troede da at hotmail havde lukket det hul...
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 14:51 #3
Hmm, hvis man finder ud af det, som du siger. Så kan MSN jo ikke stoppe det. Men den eneste mulighed er jo at oprette en ny konto. Eller kontakte MSN og opgive hendes hotmail. Og så se hvad de vil gøre ved det. Jeg tror altså ikke at der er andet at gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2004 - 15:11 #4
Det finder man kun ud af hvis man er forberedt og har taget de nødvendige værktøjer i brug inden han kommer på besøg.

Du kan starte med at læse denne artikel
http://www.eksperten.dk/artikler/135

Hvis du vil vide mere, her jeg skrevet flere her
http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2004 - 15:12 #5
Endelig skal du vide at det faktisk er sådan at mange passwords kører hen over internettet i klart sprog, hvorfor det meget let kan sniffes, hvis man ved hvordan det skal gøres
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:14 #6
Eller så skal man bare have en god firewall program. Jeg vil gerne foreslå McAfee Personal Firewall.
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:25 #7
et godt firewall program*
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
17. juni 2004 - 15:29 #8
Norton Security er også godt
Avatar billede maarten Nybegynder
17. juni 2004 - 15:31 #9
Jeg synes personligt at McAfee er suverænt, men det er selvfølgelig smag og behag?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juni 2004 - 15:51 #10
har ikke læst artikler endnu..O)
Men det kan også være en keylogger.?
Men det er sikkert også omtalt i artiklen.O)
Prøv evt. pestpatrol el. lign..
Avatar billede nopsen Ekspert
17. juni 2004 - 18:16 #11
Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk under onlineværktøjer og kør den øverste scan der hedder noget med X... den fandt som det eneste program keyloggere på 2 af mine venners pc.
Avatar billede mons73 Nybegynder
17. juni 2004 - 20:57 #12
Det finder man nok aldrig ud af... men gode forslag. Har kontaktet MSN, og kigger på at få det stoppet i fremtiden. I deler point. Tak for det! :o)