Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 13:35 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

kazaa lite er den lovlig at downloade fra

jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om kazaa lite er lovlig at downloade fra og hvis ikke hvorfor koster den så penge og er antipiraterne på siden
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 13:41 #1
Hej.

Det er principielt lovligt at DL'e fra Kazaa Lite, Emule, DC++ osv.

Det er ULOVLIGT at downloade copyrighted materialer, og så er mediet og metoden ligegyldig.

Det er LOVLIGT at downloade Shareware programmer og frigivne musiknumre (f.eks. fra www.mp3.com)
Avatar billede kenp Novice
17. juni 2004 - 13:48 #2
hvis der er nogen som tjner penge på kazaa lite, så er det for at snyde sådanne nogle som tror på at det så bliver lovligt go de tjener penge.
Avatar billede rebecca Novice
17. juni 2004 - 14:18 #3
Som de andre skriver, hvis du vil downloade musik kan du købe dig til det hos f.eks Tdc>>>>http://musik.tdconline.dk/
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:23 #4
copy paste fra. www.antiprat.dk.

  Digital kopiering af film og musik - FAQ

Generelt

I henhold til ophavsretsloven er det tilladt at fremstille digitale kopier af film og musik til sit eget personlige brug indenfor sin husstand. Det er kun tilladt at fremstille en kopi, når kopieringen sker på grundlag af et originalt eksemplar udgivet med rettighedshaverens tilladelse.

Må jeg kopiere en original musik-cd eller film, som jeg selv har købt?

Du må gerne kopiere en original musik-cd eller film, som du selv har købt, men du må alene bruge kopien inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
Må jeg kopiere en original musik-cd eller film, som jeg har lånt eller lejet ?

Nej, du må ikke kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt eller lejet.
Dvs. du må f.eks. ikke:
kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt på biblioteket.
kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt af en ven.
kopiere en original musik-cd eller film, som du har lejet.
Må jeg kopiere fra en kopi?

Du må ikke kopiere fra en kopi.
Må jeg sælge, bytte, udlåne eller udleje kopier af musik eller film?

Du må ikke sælge, bytte, udlåne eller udleje kopier af musik eller film.
Må jeg forære kopier af musik eller film bort som gave?

Du må ikke forære kopier af musik eller film bort som gave.
Må jeg afspille kopier af musik eller film mod betaling?

Du må ikke afspille kopier af musik eller film mod betaling.
Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?

Du må gerne bryde en kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
Må jeg downloade et musiknummer eller en film fra internettet?

Du må gerne downloade et musiknummer eller en film fra internettet, såfremt rettighedshaverne har givet tilladelse til, at musikken/filmen kan downloades.
Du må ikke downloade kopier af musik eller film fra internettet (f.eks. via peer-to-peer-systemer).
Må jeg dele mine kopier af musik eller film med andre på internettet (f.eks. via peer-to-peer-systemer som kazaa og e-donkey)?

Du må ikke dele dine kopier af musik eller film med andre på internettet.
Må jeg videresende musik eller film via e-mail?

Du må ikke videresende musik eller film via e-mail.
Avatar billede snaptil Nybegynder
17. juni 2004 - 14:24 #5
... er problemstillingen om kazaa lite er lovlig kontra kazaa .. tror nok at kazaa folkene har fået opnået et fogedforbud mod kazaa lite.. mener ikke man kan finde lite versionen længere på eks.vis google..
men lite udgaven er da langt at foretrække kazaa alm udgave fylder jo ens pc op med spyware etc.
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:26 #6
jeg er nu rimlig sikker på at Kazaa lite er ulovlig !
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:29 #7
Kazaa Lite er principelt ulovligt at downloade og benytte, med mindre man har betalt for det, på samme niveau som andet kommercielt software. Men det var vist ikke det spørgsmålet gik ud på?
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:30 #8
hvordan med porno der ligger mange gange nogle filer på under 5 mb er de
heller ikke lovlige at downloade
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:32 #9
Generelt, hvis de er beskyttede af ophavsmæssige rettigheder, så er det ulovligt at DL'e. Det kan så være svært at se om det er beskyttet eller "shareware".
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:33 #10
>>jogges har du fået svar på dit spørgsmål ?
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:35 #11
ja men har jo betalt for kazaa lite i 2 år
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:35 #12
Hvem har du betalt til ?? Og hvad var prisen?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:36 #13
det er synd for dig ;-) Men nej. at betale for Kazaa lite hjælper ikke på rettighederne på det du downloader
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:37 #14
okay jeg fandt programmet og koderne men nu vil jeg da ikke bruge det hvis du siger det er ulovligt
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:38 #15
Tror også han har skægget i postkassen vist RIAA eller Antipiratgruppen kommer efter ham :-(
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:39 #16
Du kan jo sagtens bruge programmet, bare du overholder overstående regler. :)
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:41 #17
hvad skal jeg bruge det til jeg vil da ikke tages af antipiraterne
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:43 #18
APG kigger ikke på Kazaa Lite brugen... nok mere hvad du DL'er med den, men fin holdning at have ;-)
Avatar billede snaptil Nybegynder
17. juni 2004 - 14:44 #19
alle melodi grandprix sange...
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:44 #20
ikke for at være penippen, men afvist mit svar? hvad var der lige galt med dem?
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:45 #21
okay de er ikke ulovlige at downloade
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:46 #22
Tak for point. Thumbs up for din holding :)
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:47 #23
til wizaxjb det var ikke meningen at udelukke dit svar
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:48 #24
wizaxjb skal vi dele i "porten" ?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:49 #25
Det er ok... jeg ville bare høre hvad jeg havde gjort forkert, siden mit svar blev afvist ;-)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:49 #26
^(betyder behold bare pointene)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:50 #27
Men tak for Karma'en ;-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:50 #28
Okay ... :-)
men så gider jeg ikke høre noget piv piv senere *GG*
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:50 #29
;-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:51 #30
Jeg vil da hellere have karma end point :D
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:52 #31
du trænger da vist også til noget positivt Karma ;-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 14:54 #32
Nemli´ja ... har også været lidt uheldig
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 14:56 #33
hvad med peer guardian beskytter den imod antipiraterne
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. juni 2004 - 14:57 #34
på sin vis ja, men kun i de programmer der bruger den... så vidt jeg ved... Men min viden er ikke ret stor på det felt...
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 15:00 #35
Det tør jeg hellere ikke svare på.
Men det er ganske enkelt ikke ligeså "sjovt" at DL som det var for bare 1år siden..... idag tør man dårlig nok tage chancer :(
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 15:02 #36
ja de tager sgu hele glæden ved at have internet
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 15:07 #37
Arrrrhh det er stadig lovlig at se Trailer´s og høre Net radio :)
Avatar billede xozzi Nybegynder
17. juni 2004 - 15:10 #38
Det er ulovligt at dele filerne til andre brugere, og det er ulovligt at opbevare dem (COPYRIGHT FILER)... på nær du har tilladelse til det... Kazaa lite er LOVLIGt at downloade fra, hvis du f.eks downloader shareware programmer eller spil..
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 15:10 #39
ja og have drømmehold i fodbold em på dr´s hjemmeside og printe opskrifter ud
Avatar billede pimpz Nybegynder
17. juni 2004 - 15:26 #40
Hehe :)
Avatar billede boris Mester
27. juni 2004 - 11:27 #41
Tillægsspørgsmål, hvis der stadig er nogle, der følger med her...
Vi er helt enige om, hvad der er ulovligt, og som brugere af Eksperten ønsker vi ikke den slags gris.
Er det ikke korrekt, at piratgruppen kun kan komme efter dem, som har downloadet materiale liggende i en mappe med shared materiale, som andre kan uploade?
Jeg kunne ikke drømme om at gøre noget ulovligt, så det er kun af teknisk interesse. Så vidt jeg har forstået, arbejder piratgruppen med at ruinere forældre til letsindige skolebørn ved at lure af, hvad der ligger i sharede mapper? Er det stadig rigtigt og gør Kazaa Lite nogen forskel her i forhold til det skrækkelige program Kazaa, som skader computeren?
Hvordan mon det stiller sig med bevisbyrden, hvis IP-adressen tilhører et af de mange dårligt sikrede trådløse netværk i byerne, hvor andre kan hente filer?