Avatar billede columbus Nybegynder
19. februar 2001 - 17:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Matrox G400 DualHead og divx på tv

Hej

Jeg har lige købt en opgradering til til mit Matrox G400 kort, så det nu er dualhead. En genial lille opgradering der nu gør, at jeg kan se film på mit tv. Jeg har dog det problem at når jeg prøver at se en divx film i 720*320 el. så flimrer både computerskræmen og tv-skærmen et øjeblik, og så bliver filmen kun vist på computeren. Hvis jeg så viser filmen i fuld skærm på min computer, så bliver den også vist i fuld skærm på tv\'et(hvis jeg kører Dualhead Clone). Men denne løsning gør at filmen hakker en gang i mellem.

Alle andre film, undtagen dem i stor opløsning, er der ingen problemer med at afspille i et vindue på computeren og samtidigt fuld skærm på tv\'et.

Normalt hvis jeg afspiller højopløsningsfilm på min computeren(med DualHead slået fra) så kører de uden at hakke.

Nogen der kender problemet?
mvh
Benjamin
Avatar billede lucifer Nybegynder
19. februar 2001 - 17:33 #1
nææ
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. februar 2001 - 22:22 #2
Hvad hedder den opgradering? For mit kører nemliug ikke! :(
Avatar billede columbus Nybegynder
19. maj 2001 - 18:22 #3
Nå, men så må jeg jo selv fortælle hvad problemet skyldes.
Når en divx films bredde ikke er delelig med 32, så kan G400 ikke bruge video overlay, og dermed kan man ikke se filmen på tv\'et.
Der er nogle uoverensstemmelser mellem Matrox-driveren og divx-formatet, som Matrox ikke har løst endnu, men her er en fil som løser problemet:
http://www.tac.ee/~prr/divxg400/

Der kan man også læse mere om fejlene