Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
19. februar 2001 - 16:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

amd k6-2 300mhz

jeg har en gammel processor (amd k6+2 300 mhz) Den sidder på et skod IBM bundkort........ jeg vil høre om det kan lade sig at overclocke den .... og hvis ja hvordan???? .....jeg er newbie inden for dette område!!
Avatar billede allan_je Nybegynder
19. februar 2001 - 17:04 #1
du skal se godt efter på bundkortet hvis du kan finde nogle jumpere på bundkortet hvor der står noget med X0,1 o.l. såp kan du bytte lidt om på dem og clocke den på den måde der hvor der står X0,1 der er der som regel også en tabel der siger hvilken jumper der er til hvilken multiplikationsfaktor det er ikke så svært du kan ikke klokke i den... *SS* hvis skærmen bliver sort så har du clocket for meget... men husk at din køler skal også kunne køle proccoren langt nok ned
Avatar billede allan_je Nybegynder
19. februar 2001 - 17:05 #2
proccor = procesor
Avatar billede bbs Nybegynder
19. februar 2001 - 20:59 #3
Måske skulle du kigge på www.overclicking.dk og www.overclockers.com !
Avatar billede tjmo Nybegynder
19. februar 2001 - 21:03 #4
merne du ikke overclocking
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
19. februar 2001 - 21:04 #5
nej han MENER overclocking
Avatar billede bbs Nybegynder
19. februar 2001 - 21:05 #6
Ups..
Har været inde på doubleclick.dk mv. idag =)
- Min hjerne sidder lidt fast !
Avatar billede tjmo Nybegynder
20. februar 2001 - 16:35 #7
hvad hedder dit bundkort
Avatar billede morten_b Nybegynder
20. februar 2001 - 16:46 #8
AMD K6-2 er ELENDIG at overclocke. De fleste sider fraråder at man gør det, den bliver lynhurtig ustabil og overophedet og det er derfor meget lidt, eller slet ingenting, du får ud af det. At det kun er en 300 Mhz gør ikke ligefrem tingene bedre...

Det er ikke besværet/risikoen værd!

Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
21. februar 2001 - 13:09 #9
til tjmo<<<<
ved det ikke det er et eller andet skod IBM
Avatar billede garfieldpbj Nybegynder
21. februar 2001 - 13:10 #10
morten b<<< OK... det var også bare miderligtidigt til jeg fik ny bundkort + processor .... køber om en måned eller to