Avatar billede heg Nybegynder
16. juni 2004 - 16:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemmenetværk igen

Jeg har efter at have fået en masse gode råd på mit første spørgsmål om hjemmenetværk nu prøvet at pinge de 2 computere der er forbundet via router.
Den bærbare (XP Home) kan pinge og få svar fra den stationære.
Den stationære (XP Pro) får time out ved ping af den bærbare.
Jeg mangler et godt råd til at få rettet dette problem.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
16. juni 2004 - 18:46 #1
Har du ikke fået slået XP firewallen til på bærbare?
Avatar billede heg Nybegynder
16. juni 2004 - 20:24 #2
firewall er deaktiveret på begge computere
skal de være aktiverede ? og hvorfor ?
jeg prøver lige at aktivere på den bærbare
Avatar billede heg Nybegynder
16. juni 2004 - 20:28 #3
det gør ingen forskel
den stationære får stadig ikke svar fra den bærbare
på den bærbare optræder to netværksforbindelser:
lan (aktiveret med firewall)
1394-forbindelse deaktiveret
kan dette have noget med sagen at gøre ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2004 - 23:02 #4
Ja, du skal slå firewall'en fra på Lan, ellers er det sandsynligt at den ikke vil svare.
Men prøv lige at skrive de 2 ipaddresser, så vi kan se at de er på samme subnet. (det burde de være når de er forbundet via router)
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
17. juni 2004 - 00:05 #5
Jeps. Firewall skal være slået fra. XP lukker nemmelig ned for ICMP porten. Det lyder som om du har en firewall af en eller anden slags kørende på den bærbare (mange antivirus scannere har nu også firewall indbygget)
Avatar billede heg Nybegynder
17. juni 2004 - 05:19 #6
Ip-adresser er 192.168.2.71 og 192.168.2.43
Der er også Norton Internet Security 2004 på begge.
Har det indflydelse ?
Det interessante er, at uanset om firewall er aktiveret
eller deaktiveret så får den stationære ikke svar fra
den bærbare selv om den bærbare får svar fra den stationære.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
21. juni 2004 - 13:57 #7
Jeg giver op. Det lyder for underligt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 18:17 #8
Nu skal vi lige være sikker på at vi forstår hinanden. Der er 2 firewalls på hver maskine. Norton Internet Security 2004 og den indbyggede i XP. Når du pinger den bærbare, er de så begge slået fra ?
Det ER typisk firewalls der giver denne fejl, så det er første sted man skal lede efter problemet.