Avatar billede jobestar Nybegynder
16. juni 2004 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Infrarød port. Hvordan fungerer det?

Hej eksperter!

Jeg vil gerne benytte mig at den infrarøde port i min fars bærbare computer. Men hvad man skal gøre for at få den i gang ved jeg ærlig talt ikke.

Jeg vil føre billeder fra min mobiltelefon over i computeren. ( Nokia3200 )

Jeg går ud fra at bærbarens infrarøde port skal gøres aktiv på en måde? men....samtidig siger min far noget med at styresystemet på hans bærbar er "NT" ( microsoft ) og at der er en ordning der gør at USB portene ikke virker. Jeg er lidt bange for at det også er tilfældet med den infrarøde. Det ved i måske? Anyway. Det kan jeg jo finde ud af. Men skal jo lige vide hvordan man aktiverer den infrarøde port i bærbaren for at tjekke om den virker eller ikke. Skal der er program til evt.? Jeg har downloaded "Nokia PC Suite".

Men altså: Hvordan aktiverer man Infrarøde port i bærbaren?
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
16. juni 2004 - 15:44 #1
Tænd din mobil telefon... sær infrarød til aktiv på den, og Bærbaren finder selv ud af at der er nogen der prøver at kommuniker med den...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
16. juni 2004 - 15:45 #2
Derefter kan du bare sende og modtage billeder.... eks højreklik på billedet i din stifinder... og sig "send til" og vælg inferød... så skulle den gerne være klaret...
Avatar billede jobestar Nybegynder
16. juni 2004 - 16:03 #3
Okey. Men det har jeg prøvet og der sker intet. Mobilen siger bare "forbindelse mislykket" eller noget i den stil.

Så jeg går ud fra at den infrarøde port på min computeren ikke er aktiv. Skal den ikke aktiveres på nogen måde siger du?
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
16. juni 2004 - 18:54 #4
Dit problem er du ikke har en driver installeret. Din bærbare PC skal jo vide hvordan den kommunikere med din telefon. Nokia understøtter ikke NT med denne telefon.
Avatar billede joe_black Nybegynder
20. juni 2004 - 13:52 #5
-> til noerrebronx

Min XP registrerer absolut intet, når jeg (med infrarød aktivteret) prøver at få min Nokia 3200 eller 6310i til at connecte. Har du erfaringer med dette ?
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
20. juni 2004 - 19:30 #6
Nopes. Jeg har aldrig selv brugt nokia, men jeg har interfacet mine egne telefoner og mange andre slags apparater. specifikt produktvist kan jeg ikke hjælpe dig
Avatar billede jobestar Nybegynder
20. juni 2004 - 23:34 #7
ja okey..cool nok. Så det lyder ikke til at der er noget at stille op. så må jeg vist investere i en Irda/USB adapter. Hygge og tak for hjælpen!