Avatar billede kristian_hansen Nybegynder
16. juni 2004 - 11:41 Der er 4 kommentarer

Start-up-tid

Vi har problemer med start-up-tiden fra en maskine som startes på knappen til den står i logon billedet. Maskinerne er windows 2000 klienter installeret som default. De står i et produktions domæne, hvor de samtidig har adgang til 5 andre domæner, som produktions domænet er trustet med. Serverne ( DNS, DHCP, WINS, Dom. Controller) og klienterne har servicepack 4 inst, samt de seneste opdateringer. Klienterne har desuden nogle appl. installeret som fx. microsoft office 2000, adobe acrobat 6.0, winzip 8.0, etc.

Opstartstiden i for klienterne i domæne med policy defineret er 235 s, uden policy defineret er den 226 s, og hvis man sætter dem i en workgroup er den 71 s. Hvad bruges den meget ekstra tid til og hvordan kan man optimerer dette således at en klient i domæne vil starte hurtigere op. Findes der et program som kan trace på hvad maskinen laver.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 11:46 #1
Avatar billede kristian_hansen Nybegynder
16. juni 2004 - 12:21 #2
BootVis ser ud som den kun er til windows XP
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 14:03 #3
du har nok ret, sorry, men jeg prøver lige om det kan bruges..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juli 2004 - 15:50 #4
det kan ikke bruges til w2k..sorry,
Og undskyld, jeg havde sgu glemt det her spm..O/