Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan virker jokerens hjemmeside?

Hey!

Hvordan tror i jokerens hjemmeside (www.jokeren.com) er bygget op? Jeg kan ikke finde en måde hvormed jeg kan få så stort et baggrundsbillede til at virke i flash... nogen gode ideer?

/Mikkel
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:28 #1
Der er lagt et movieclip der er dobbelt så højt ovenpå stage, reference punktet flyttes så på y aksen. Simpelt men effektivt.
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:33 #2
Er det så baggrundsmovien der rykker sig, eller er det selve de felt brugeren ser?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:37 #3
Hvis det er når man vælger at se video at hele svineriet rykker sig opad, så er det sådan her:
Stage er det du ser størrelse. Hele jokeren er lagt ovenpå men kun den øverste halvdel er synlig i stage.
Hele billedet flyttes så glidende opad, så det ser ud som om vores "syn" flyttes nedad..
Giver det mening?
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. juni 2004 - 10:37 #4
her kan du hente en fil der gør det samme
(husk at slætte masken)

http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Navigation/Image_sc-Amir_Has-3362/index.php
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:42 #5
OK, tak for hjælpen til jer begge!
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:43 #6
jeg prøver lige...
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:46 #7
Kan det passe at mit baggrundsbillede er for stort? Det går længere ud end selve kanvassen - det er omkring 6000 pix langt...
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:50 #8
Det er lige det der er finten hvis der skal bevæges som på jokerens side...
Alt indhold på hans side er lavet i et movieclip der er dobbelt så højt som skærmens opløsning, i dit tilfælde 6000px, stage er måske kun 600 pixel. Så kan movieclipet flyttes i den lodrette akse og simulere at man kører "kameraet" nedad. Get it?
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 10:56 #9
yup, har fattet teorien bag det, men  flash gik kold hver gang jeg overhovedet prøvede på at flytte det store billede. Men... jeg har prøvet at smidt det over i den fil som mobius linkede til, og der ser det ud til at virke. Det må være min movie der er rotten.. :)

Tak for hjælpen igen!
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 11:00 #10
skal i ikke have point?
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. juni 2004 - 11:35 #11
jo så pyt da :))
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juni 2004 - 11:35 #12
Tak.
Avatar billede valium Nybegynder
16. juni 2004 - 11:53 #13
...og så kan i forresten se se resultatet på http://www.a-l-t.dk om en uges tid :)