Avatar billede zicko Nybegynder
16. juni 2004 - 01:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse data fra DVD

Jeg har en DVD+r skive som jeg har optaget nogle film i MPG2 format på fra min Philips DVD optager (R-75), men når jeg nu sætter DVD'en over i min computers DVD-drev, så siger den at der intet er på skiven, men jeg kan se at der er blevet brændt noget på den.. Hvordan kan jeg hive disse film ud af DVD'en når Windows ikke kan se hvad der er på? Skal man have et program til at læse skiven sektor for sektor så man kan gemme det på PC'en eller hvad?

Det skal forresten lige siges at DVD optageren kort efter endt optagelse sagde "Diskfejl" på trods af at jeg netop havde afspillet noget film fra disken.
Avatar billede faithful Novice
16. juni 2004 - 02:46 #1
måske er cden ridset..
prøv og put en cd som ikke er beskadiget og se om der kommer noget..
Avatar billede norbert Nybegynder
16. juni 2004 - 07:07 #2
Grunden til at du ikke kan se noget i pc'en er netop den diskfejl. Den kan ikke læse den. Har du prøvet om du kan se noget i stifinderen?
Avatar billede zicko Nybegynder
16. juni 2004 - 12:57 #3
Det er en DVD+r skive, der er ikke ridser i og jeg har pudset den. Mit gæt er at den ikke er blevet afsluttet korrekt eller at der er sket noget med TOC'en.. Så det svar jeg søger er om man med et eller andet program kan tvinge en sektor for sektor læsning igang og på den måde evt. redde nogle af de film der ligger på DVD'en?
Jeg ved at der findes "rescue" programmer til at gendanne data fra harddiske, kan man evt. bruge nogle af disse?

norbert > i explorer ser disken ud til at være tom. 0 byte data..
Avatar billede norbert Nybegynder
16. juni 2004 - 13:08 #4
OK - er det et gammelt dvd-drev der er i din PC? Kan du afspille skiven på din philips?
De fleste gamle drev kan nemlig ikke afspille hjemmelavede dvd'er, har selv en pc med gammelt dvd-drev som ikke vil afspille, men godt vil afspille alm. dvd'er.
Avatar billede zicko Nybegynder
16. juni 2004 - 13:52 #5
Den vil ikke afspilles på Philipsen heller.. og DVD-brænderen i min computer er 2 uger gammel (Plextor)
Avatar billede norbert Nybegynder
16. juni 2004 - 13:55 #6
Hvis den heller ikke vil afspille på din Philips, er der nok ikke noget at gøre. Så er det skiven der er i stykker :-(
Og når din brænder ikke er mere end 2 uger, skal den naturligvis kunne aflæse disken.
Avatar billede zicko Nybegynder
20. juni 2004 - 13:57 #7
Er der slet ikke nogen der ved hvor man kan få et program der kan gennemtvinge en læsning af data på en DVD der enten har en fejl i TOC, eller er blevet afsluttet forkert så Windows ser den som værende tom...??
Avatar billede nitram30 Nybegynder
26. juni 2004 - 00:38 #8
Når du brænder på din Philips skal pladen med garanti lukkes/låses først.
Så tror jeg at du kan læse en brændt plade på PC bagefter.

---
mvh
martin
Avatar billede susej14 Novice
23. december 2004 - 08:09 #9
Har du fået løst dit problem?
Ellers har jeg driverne.

Hilsen

Janni
Avatar billede zicko Nybegynder
29. december 2004 - 02:05 #10
Disken er kasseret efter at have prøvet at læse den på 7 forskellige drev...