Avatar billede the_zyx Nybegynder
16. juni 2004 - 00:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

onClick spørgsmål!

Hej..
Bruger på en celle, onmouseover effekten, og onClick angiver et link...

Men mit spørgsmål er:
jeg har en iFrame(kaldt hejsa) på min side, men når kan klikker på linket(cellen) så vises det efterfølgende på HELE siden, og altså ikke i min iFrame(hejsa)..
Hvordan angiver dette, så det virker korrekt..
Jake

<td width="265" onmouseover="style.backgroundColor='#4EB51F'; style.cursor='hand'"
    onMouseOut="style.backgroundColor='#CDF3BA';" onClick="location.href='case.php?target=kontakt'" align="center" bgcolor="#CDF3BA" width="265" style="border-left: 1 solid #000000; border-right: 1 solid #000000">
      <font size="3">Kontakt</font>
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2004 - 00:27 #1
Hvis linket er i din iframe og linket skal åbnes der, så skal dit target hedde = self

Hvis linket er udenfor din iframe og skal åbnes i iframe skal dit target hedde = hejsa
Avatar billede miss-g Seniormester
16. juni 2004 - 00:28 #2
Nu kan jeg se at du har noget php i din kode - det har jeg ikke forstand på, men mon ikke et target på et link er samme metode som alm. html?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. juni 2004 - 00:31 #3
onclick="window.hejsa.location.href='case.php?target=kontakt'"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. juni 2004 - 00:32 #4
"men mon ikke et target på et link er samme metode som alm. html"> Det samme, bare men en anden slags url/fil..
Avatar billede the_zyx Nybegynder
16. juni 2004 - 11:08 #5
The surfer.. Helt perfekt..
Synes jeg dælme jeg havde prøvet, men nu virker det!
Smid et svar

Jake
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. juni 2004 - 17:53 #6
Hvis du brugte alm. links, ville du kunne angive et globalt target i din <head>-sektion:

<base target="hejsa" />
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. juni 2004 - 22:41 #7
Jeg synes at miss-g også skal have points, da hun viser hvordan det virker med almindelige links, selvom det ikke var aktuelt. Det kunne jo være, at du ville bruge links senere hen..

Og lordheads indlæg er også et godt bud, til almindelig links.. men jeg mener ikke, at det virker på onclick.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 17:38 #8
Han har glemt os...snøft.
Avatar billede the_zyx Nybegynder
17. november 2005 - 09:44 #9
Bedre sent end aldrig!