Avatar billede puppetmaster Nybegynder
15. juni 2004 - 23:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 skærme på samme kort

Jeg har et ASUS GeForce 4 Ti 4200 grafikkort (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11673) med 3 porte på. Jeg vil gerne tilslutte 2 alm. CRT skærme, men hvordan? Den første skærm er ikke noget problem :), men hvordan kobler jeg skærm nummer 2 på?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2004 - 23:49 #1
Du kan købe en adapter som omformer signalet fra DVI til VGA. Den anden skærm kan så tilsluttes denne. Jeg har aldrig haft 2 skærme på mit TI4200 men mener bestemt at nview skulle give muligheden for at have 2 skærme tilsluttet samtidig. Det virker da med CRT og tvout.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
15. juni 2004 - 23:51 #2
Det gør kortet også, forsøgte tidligere i aftes at koble TV'et på. (som dog kun kan stå på AVI kanalen når DVD'en er tilsluttet, med det resultat at begge billeder, DVD og computer bliver vist oven i hinanden, så det ser ud som om man ikke har fået indstillet en kanal ordentlig. Skal have skaffet en fjernbetjening!)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2004 - 23:51 #3
så vidt jeg kan se er der kun et stik til din skærm, så enten skal du købe et grafikkort med 2 rgb indgange eller også skal du beholde det du har og købe et PCI grafikkort.
Jeg bruger selv den sidstnævnte løsning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2004 - 23:53 #4
He he, havde ikke set at spørgsmålet var fra dig *s*
Jeg var inde i dit andet spørgsmål.
Men du kan købe en sådan adapter ved www.shg.dk. Vælg hardware | kabler og find
"Adapter, VGA monitor on DVI Graphic Card"
Jeg ville gerne give et direkte link, men jeg har ikke lige fundet ud af at linke direkte til shg's sider.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
15. juni 2004 - 23:56 #5
Tja, tonnybrandt is straight on the money! Takker, Tonny, smid et svar.
retaxes: adapteren som tonny foreslår er lige hvad jeg har brug for.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2004 - 23:57 #6
Her kommer et svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2004 - 00:04 #7
det er bare i orden ;o)
Avatar billede zybug Nybegynder
18. juni 2004 - 13:44 #8
er der nogen der så ved hvordan man splitter skærmene op i flere skriveborde med et ATI radeon 9700?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juni 2004 - 13:47 #9
Hvis du opretter dit eget spørgsmål tror jeg du får meget mere respons. Jeg kan ikke på stående fod svare på det, og da spørgsmålet her er lukket er der ikke andre end deltagerne i dette spøgsmål der vil se dit spørgsmål.