Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 21:30 Der er 14 kommentarer

Problemer med kode til windows XP

Jeg har en installations CD til windows XP, som jeg flere gange tidlige har benytte til at installere XP på min PC. Nu får jeg imidlertid ved installation den besked at koden pludselig er ugyldig ? Hvad kan grunden være hertil.

Det skal sige at der er tale om en original CD
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 21:44 #1
du har skrevet forkert...
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 21:48 #2
Niks har prøvet 100 gange !!!
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 21:49 #3
Vi har sågar været flere personer om at forsøge !
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 21:50 #4
Har du mulighed for at gå på din nuværende installation og læse den eller reparere den - eller du har måske formateret?
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 21:53 #5
Jeg kan ikke gå ind og læse den nuværende installation !! Jeg har nok forsøgt at installere 10 gange hvor jeg hver gang har formateret !! Jeg har faktisk også lånt et par andre installations CD´er  men her virker koderne heller ikke !
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 21:58 #6
Det må være dit cdrom drev der fejler, har du prøvet om du kan kopiere i386 til en partition og så starte installation fra dosmode med winnt.exe?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
15. juni 2004 - 22:00 #7
har i overvejet at man kun kan installere XP 3 gange på sammen hardware..

Sikkerheds årsager, brok jer til M$
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 22:02 #8
Jeg kan godt kopierer CD´en ind på HD !! Har en anden PC ! Men jeg kan ikke installationen startet der !
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 22:07 #9
Kun 3 gange ????? Det lyder da mystisk !!! Det kan nok godt passe at jeg har installeret 3 gange tidligere !!!! Hvad gør man så ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 22:07 #10
thedeathart> man kan installere lige så tosset man vil - det er aktiveringen der bliver problemer med ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 22:15 #11
rigtigt John stigers.
Hvis du f.x. placerer dit i386 på en fat32 partition kan du starte installationen fra dos med:
drevbogstav:\i386\winnt.exe
Avatar billede kfp78 Nybegynder
15. juni 2004 - 22:18 #12
ok men skulle det løse problemet med at den ikke accepterer koden ???
Avatar billede serverservice Praktikant
15. juni 2004 - 23:09 #13
Hvis den af en eller anden grund har problemer med at læse en fil - ja ellers nej. - hvis du skriver den rigtige kode er der ikke rigtig anrde muligheder?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
16. juni 2004 - 02:11 #14
john_stingers

nåå ja, det er rigtigt, men man skal jo også normalt aktivere for at det virker ikke ?