Avatar billede bloood Nybegynder
19. februar 2001 - 14:26 Der er 28 kommentarer

kan man........................

kan det lade sig gøre at lave en site på i-nette hvor jeg kan styre min pc.... uden at bruge netop og lig. programmer...

ps.. point kan snakkes om..
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. februar 2001 - 14:37 #1
Nej du skal bruge et eller andet som kan gå ind og aktivere din pc hjemme! :(

/JB
Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 14:38 #2
vrøvl...du KAN godt...
Avatar billede kapla Nybegynder
19. februar 2001 - 14:39 #3
Ja han har ret
Avatar billede kapla Nybegynder
19. februar 2001 - 14:39 #4
blazer hvordan?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. februar 2001 - 14:40 #5
Blazer>> det gad jeg godt få en forklaring på! Hjemme pcen er sq da nødt til at køre et program!

/JB
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 14:41 #6
blazer har nok et eller andet hakker-fif *GG*
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. februar 2001 - 14:42 #7
Næhh jeg tror ikke han kan! :))

/JB
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 14:44 #8
Wolla Blazer min fætter.. må vi så høre...?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2001 - 14:45 #9
Det kunne vel godt lade sig gøre at lave klientdelen som en java app., der vil kunne vises i en browser.

Maskinen der skal kontrolleres skal self. have en hostdel installeret.

Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med sådan en javabaseret remote tingest, men jeg vil da ikke afvise at der ER lavet sådanne.

NanoQ
Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 14:46 #10
ok....løsning nr.1 (den bedste)

lav en java applet der connecter til maskinen og lav din egen server der kører på pc der skal styres!

løsning nr 2. lav et program som en active x control og sæt den ind på din hp.

løsning nr. 3 lav nogle komponenter til asp i f.eks. vb og registrer dem...så kan du kalde dem i asp og få dem til f.eks. at flytte musen...

Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 14:47 #11
hmm..r endda stødt på et et sted.....2 secs!
Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 14:52 #12
ak..har ingen portscanner her...

men når jeg kommer hjem kan det være at jeg gider at finde det.......

Avatar billede bloood Nybegynder
19. februar 2001 - 15:04 #13
blazer>> det er godt kan finde ud af det.... men jeg fatter ikke en skid af hvad du mente... noget i retningen af at jeg skulle lave en hel masse ting i asp og php.... og mere fattede jeg ikke...

Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 15:05 #14
lål...jeg kan da heller ikke lave det....fatter minus af java...og jeg tvivler på at der er nogen der vil lave det til 200 points..da det er en stor opgave....

men..det ER muligt!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 15:07 #15
blood >> hvad skal du bruge det til?
Avatar billede burningice Nybegynder
19. februar 2001 - 15:07 #16
den er go\'nok

Jeg har forresten et program der kan en styre en cs server via et activeX plugin. Det sætter man så bare ind på sin hjemmeside, og man er kørende. Det er rimelig genialt !
Avatar billede bloood Nybegynder
19. februar 2001 - 15:11 #17
blazer... jeg havde heller ikke regnet med at der var nogler vil lave det for 200... men det kunne jo godt være at der var en der havde en ting der kunne gøre det... ligeso, cyber... der har det acticX plugin til cs.....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2001 - 15:11 #18
Jeg tror ikke det er noget man bare lige kaster sig over at lave, da det jo ER et ganske avanceret produkt. Du skal gå efter en allerede færdig version.

Jeg har søgt lidt hist og pist, men har intet kunne finde.

Jeg hørte på et seminar, at der skulle eksistere en webbaseret version af Citrix klienten. Men det er jo ikke helt det samme, da det kræver en Citrix server.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 15:35 #19
Prøv at checke dem her ud: http://www.tridia.com/
Avatar billede burningice Nybegynder
19. februar 2001 - 15:51 #20
tjaa... doublevision ser da interessant ud... det er et rent kommandobaseret værktøj der funker som et applet på en hjemmeside.

Virker meget proffesionelt :)
Avatar billede bloood Nybegynder
19. februar 2001 - 21:33 #21
ok.... er der så nogler der kender et færdigt program til den slags???
Avatar billede nil.dk Nybegynder
20. februar 2001 - 08:53 #22
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. februar 2001 - 08:57 #23
nil.dk, kan klientdelen afvikles som en webapplikation (i browser)?

Avatar billede nil.dk Nybegynder
20. februar 2001 - 09:05 #24
nanoq.. (efter at have læst lidt mere i dybden).. nææææ den kræver en Viewer.. jeg ved ikke hvor jeg fik det fra med at den var browserbaseret.
Avatar billede romme Nybegynder
01. marts 2001 - 22:20 #25
Du kan bruge et program der hedder VNC.

Se http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html

Det virker bare rigtig godt
Avatar billede burningice Nybegynder
01. marts 2001 - 22:38 #26
romme> men kan det bruges fra en webside... nej :(
Avatar billede romme Nybegynder
02. marts 2001 - 08:24 #27
Jo, VNC serveren har indbygget en lille web server.

http://www.uk.research.att.com/vnc/javavncviewer.html

Og det virker...  jeg bruger den selv :o)
Avatar billede zeriox Nybegynder
13. marts 2001 - 22:06 #28
Ypz ... VNC Regler