Avatar billede skeleton Nybegynder
15. juni 2004 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forward Mail

Hej E!

Jeg har 2 contakter i mit AD, disse har en mail adresse.

Jeg skal have forwarded de 2 mail adr til en anden server...

eg. jeg sender en mail til 1@test.dk
den ryger til min exchange server, og exchange serveren aflevere dem til en intern server.
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
15. juni 2004 - 19:19 #1
Prøv at forklare lidt mere. Den anden server er det en Exchangeserver eller?
Avatar billede skeleton Nybegynder
16. juni 2004 - 09:50 #2
Den anden server er en "HP open view servicedesk" server med smtp sat op.
Avatar billede clausm Nybegynder
30. juli 2004 - 08:22 #3
på din "HP open view" server, opretter du de to mail-adresser, på et "unikt" domæne der ikke findes på internettet (f.eks: hp-open-view.xx)
På din Exchange server laver du derefter en dedikeret SMTP connector for forwarder al mail til @hp-open-view.xx til hp open serverens ip - husk at ip adresser skal i brackets ([123...])
Du opretter derefter to kontakter på din exchange server (1@hp-open-view.xx og 2@hp-open-view.xx)
Til sist åbner du den lokale exchange account der skal forwarde, og vælger "exchange generel" - "delivery options" og forwarder al mail til kontakt-personen). Gentages for den anden mail adresse.