Avatar billede dalle83 Nybegynder
15. juni 2004 - 12:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammensætning af Souround

Jeg har et souround anlæg, men vil gerne sammensætte noget nyt.
Jeg havde tænkt mig følgende:

DVD-afspiller (evt DVD-optager)
Reciever med udgangseffekt på ca. 100 watt
centerhøjtaler 100 watt
2 fronthøjtalere 100 watt
2 souround højtalere 100 watt
1 sub ved ikke hvor stor den skal være.

Vil gerne have nogle forslag til ændringer og lign.
Kom gerne med specifikke produkter!
Avatar billede rebecca Novice
15. juni 2004 - 12:16 #1
Hvad med dette skulle efter sigende spille rigtigt godt, kan også købes herhjemme til ca. den dobbelte pris.

http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=13748
Avatar billede yellow Nybegynder
15. juni 2004 - 12:23 #2
Generelt ville det ikke gøre noget hvis din receiver yder en smule mere effekt/kanal end dine højtalere.
En receiver der yder 100watt/kanal gør det kun under "peak"-lyd - altså ved skud, skrig el. lign.
Hvis du vil anvende en receiver med 100watt/kanal burde du måske overveje at køre med 80watts højtalere. Ellers kan du risikere at lyden bliver forvrænget.

Hvis du køber delene adskildt (altså ikke som en samlet pakke) skal du også holde øje med om receivers impedans (ohm) matcher højtalernes - de skal helst være nogenlunde ens.
Avatar billede dalle83 Nybegynder
15. juni 2004 - 12:30 #3
Har i så nogle forslag til hvilke højtalere der er gode. Hvis det skal matche JVC recieveren skal det jo så være med 8 ohm
Avatar billede yellow Nybegynder
15. juni 2004 - 12:51 #4
Samme receiver sælges også med højtalere på samme side:
http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=13218

Er godt nok også 100watt højtalere, så kan være udviklingen har overhalet mig og det faktisk ikke gør noget med samme effekt på højtaler og receiver alligevel.
Avatar billede dalle83 Nybegynder
15. juni 2004 - 13:02 #5
okay jeg takker læg et svar
Avatar billede yellow Nybegynder
15. juni 2004 - 13:04 #6
ok
Avatar billede dalle83 Nybegynder
15. juni 2004 - 13:05 #7
Kan man forresten tilslutte en dvd optager til et sådant system
Avatar billede yellow Nybegynder
15. juni 2004 - 13:17 #8
Ja, enten via koax eller optisk kabel (eller alm. phono-stik, men så får du kun stereo). DVD-optageren/afspilleren skal have koax eller optisk output.