Avatar billede monix Nybegynder
15. juni 2004 - 10:34 Der er 7 kommentarer

Exchange Konto via VPN - hvad når jeg er offline?

Jeg har en hjemmepc som har Office XP installeret. Jeg tilgår min arbejdsmail (mailkonto på Exchangeserver) via VPN. Derudover har jeg også en privat mail jeg gerne vil se. Når jeg er på VPN kan jeg kunne modtage mine arbejdsmail. Når jeg ikke er logget på VPN får jeg en meddelelse om at jeg ikke har adgang til informationslageret og kan således ikke komme ind i Outlook. Hvorfor kan jeg ikke komme derind?
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 10:43 #1
I Outlook vælger du Funktioner - Send/Modtag - Indstillinger for Send/Modtag - Definer Send/Modtag-grupper. Rediger det eksisterende gruppenavn eller lav en ny.
Avatar billede monix Nybegynder
15. juni 2004 - 10:48 #2
Jeg har ikke noget derinde som hedder Indstillinger for Send/modtag.
Avatar billede buddy45 Juniormester
15. juni 2004 - 11:35 #3
Outlook 2000: Funktioner - Synkroniser - Insttillinger for offline mappe
Avatar billede squarky Nybegynder
16. juni 2004 - 09:19 #4
Som buddy skriver, skal du ind og kigge i offline indstillinger. Grunden er at du kun har adgang til Exchange Serveren når din VPN fobindelse er åben.

Outlook/Exchange arbejder på den måde, at alt ligger oppe på exchange serveren. Mails bliver kun hentet ned når de skal læses, og man kan derfor kun åbne dem når man har adgang til Exchange serveren.

I offline indstillinger kan du sætte din outlook til at hent nogle af de ting du bruger mest ned på din computer. Der vil derfor ligge en lokal kopi, og du kan kigge i det uden at have adgang til exchange serveren / VPN åben.
Avatar billede monix Nybegynder
02. juli 2004 - 08:24 #5
Tak for hjælpen. Jeg mangler et svar fra buddy45 hvis der skal fordeles point.
Avatar billede buddy45 Juniormester
02. juli 2004 - 17:31 #6
Et svar ;o)
Avatar billede buddy45 Juniormester
02. juli 2004 - 17:31 #7
Igen